خبرگزاری کار ایران

برندگان صلح نوبل خواستار توقف اعدام ۱۴ شیعه عربستانی شدند

asdasd
کد خبر : ۵۲۲۲۲۱

منابع خبری اعلام کردند که تعدادی از برندگان جایزه صلح نوبل از ولیعهد عربستان سعودی درخواست کردند تا حکم اعدام ۱۴ شهروند شیعه این کشور را لغو کند.

به گزارش ایلنا به نقل از نشنال‌پست، برخی از برندگان جایزه صلح نوبل روز گذشته –جمعه- طی درخواستی از «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی خواستار توقف اجرای حکم اعدام ۱۴ شهروند شیعه در این کشور شدند. 

عربستان سعودی این افراد را به جرم شرکت در اعتراض‌های سال ۲۰۱۲ میلادی بازداشت و به اعدام محکوم کرده است. 

برندگان صلح نوبل در این نامه تصریح کرده‌اند که لغو کردن این حکم مترادف با تصحیح یک بی‌عدالتی بزرگ است. 

در این نامه تصریح شده است که مقام‌های عربستانی از این افراد زیر شکنجه اعتراف گرفته و علیه آن‌ها اعمال خشونت کرده‌اند.

نویسندگان این نامه با اشاره به یکی از این افراد اعلام کردند که برای مثال «مجتبی السویکت» زمانی که قصد داشت برای ادامه تحصیل به آمریکا برود، در فرودگاه و به جرم مدیریت گروهی که در آن عکس‌هایی از اعتراض‌ها انتشار یافته بود بازداشت و در جریان اخذ اعتراف اجباری شانه وی توسط ماموران سعودی شکست. 

در این نامه تاکید شده است که تمامی این افراد که همگی از اقلیت شیعه در عربستان هستند در دادگاه اعترافات خود را تکذیب کردند. 

همچنین در دادگاه تجدید نظر در خصوص استفاده از اجبار برای اخذ اعتراف توسط بازجو‌ها نیز رسیدگی نشد. 

در پایان نویسندگان این نامه تصریح کرده‌اند که در جهانی که بیش از دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون نفر از طریق فضای مجازی اخبار را به اشتراک می‌گذارند، سران کشور‌ها نمی‌توانند نسبت به صدای مردم توجه نکنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز