خبرگزاری کار ایران

معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد مطرح کرد:

تنها 5 هزار خبرنگار در کشور فعالیت رسانه‌ای حرفه‌ای دارند

asdasd
کد خبر : ۵۲۱۸۴۴

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: قریب به 20 هزار نفر در کشور مدعی فعالیت خبرنگاری هستند که در واقع از این میان،تنها 5 هزار نفر در قالب رادیو، تلویزیون و مطبوعات به فعالیت رسانه ای می پردازند.

به گزارش ایلنا،حسین انتظامی معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم تجلیل از خبرنگاران و فعالان رسانه ای شهرستان‌های استان تهران که در شهرستان ری و در جوار بارگاه مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی همچون مدیرکل اداره ارشاد استان تهران، فرماندار شهرستان ری و... برگزار شد، ضمن تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی،اظهار داشت: برآوردها نشان می‌دهد در مجموع 20 هزار نفر، مدعی خبرنگاری‌هستند که در واقع از این میزان، تنها 5 هزار نفر در قالب رادیو،تلویزیون،مطبوعات به فعالیت رسانه ای مبادرت می ورزند.

وی افزود: به تعبیری در این میان برخی صرفا در بخش های دیگری همچون تایپ خبر، جذب آگهی و یا حضور در دفاتر نمایندگی روزنامه‌ها به منظور پیگیری امور اداریِ مجموعه های اینچنینی مشغول به فعالیت هستند که باید میان عرصه فعالیتی اشاره شده با حرفه خبرنگاری تفاوت قائل بود.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ ارشاد و اسلامی عنوان کرد: تلاش ما در طول چهارسال گذشته بر این امر استوار بوده تا حتی المقدور از افراد و گروه‌هایی که درصدد فعالیت سالم رسانه ای هستند، حمایت کنیم.

انتظامی گفت:ممکن است نقدها و ایراداتی به برخی از قوانین و ضوابط تعریف شده در حوزه خبر و رسانه وجود داشته باشد اما این دلیل مُتقنی برای عدم اجرای آن نیست و در چنین شرایطی باید برای اصلاح آن از مجاری قانونی اقدام شود و به اعتقاد بنده بی توجهی و عدم اجرای ضوابط و قوانین با توجیه غیر منطقی و یا نادرست بودن آن،صحیح نمی باشد.

وی افزود: دوره آقایانی که می گفتند قانونی که به صلاح نمی دانیم اجرا نخواهیم کرد گذشته است، ما مجری قانون هستیم،قانون را پناه همه می دانیم و خود را مکلف به اجرای آن می دانیم.

انتظامی در ارتباط با بیمه خبرنگاران و اصحاب رسانه نیز عنوان کرد: در سال 92، مجموعا 4 هزار خبرنگار توسط رسانه های متبوع خویش بیمه شده بودند که در حال حاضر این میزان به 12 هزار نفر افزایش یافته است.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خاتمه یادآور شد: برخی از وسواس‌ها و سخت‌گیری‌هایی که از ناحیه ما لحاظ می شود با هدف حمایت هدفمند و موثر از خبرنگاران و اصحاب رسانه و مجاب ساختن رسانه ها به انجام و تامین تعهدات خود در قِبالِ خبرنگاران است و تلاش و همت ما در طول چهار سال گذشته نیز بر این امر استوار بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز