خبرگزاری کار ایران

سرشاخه های رودخانه کرخه منتهی به تالاب هورالعظیم لایروبی شد

asdasd
کد خبر : ۵۲۱۸۲۱

معاون طرح و توسعه شبکه های آبیاری و زهکشی سازمان آب و برق خوزستان، از لایروبی سرشاخه های رودخانه کرخه منتهی به تالاب هورالعظیم خبر داد.

به گزارش ایلنا، "حمیدرضا خدابخشی" با اعلام خبر فوق، هدف از اجرای این پروژه را تامین حقابه زیست محیطی تالاب هورالعظیم و کاهش آثار ناشی از بروز پدیده ریزگردها عنوان کرد.

خدابخشی، از آغاز لایروبی و نی زدایی به وسعت 150 هزار متر مکعب، در طول 5 هزار و 600 متر از رودخانه در منطقه بستان، تنگه چذابه روخانه کرخه (هوفل) شاخه عبیاوی، در 18 اسفندماه 1395 خبر داد و افزود: این پروژه با هزینه ای افزون بر 17 هزار میلیون ریال در 25 تیرماه سال جاری به اتمام رسید.

معاون طرح و توسعه شبکه های آبیاری و زهکشی سازمان آب و برق خوزستان، تامین حقابه زیست محیطی هورالعظیم، مقابله با بروز آثار پدیده ریزگردها، هدایت و تسهیل جریان آب رودخانه کرخه به تالاب، جمع آوری نیزارها و برداشت رسوبات رودخانه ای را از دستاوردهای این پروژه خواند.

وی افزود: از دیگر نتایج حاصل شده پس از اجرای پروژه لایروبی سرشاخه های رودخانه کرخه منتهی به تالاب هورالعظیم، می توان از رفع انسداد رودخانه که به واسطه تجاوز به حریم آن ایجاد شده بود، کاهش خطرات ناشی از آب گرفتگی روستاها و شهرهای بالادست و افزایش ظرفیت آبگذری در رودخانه هوفل را نام برد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز