خبرگزاری کار ایران

مقام‌های واشنگتن: مردم هاوائی در صورت حمله هسته‌ای کره شمالی به پناهگاه پناه ببرند

asdasd
کد خبر : ۵۲۱۸۱۱

مقامات آمریکایی اعلام کردند در صورت حمله موشکی و یا هسته‌ای کره شمالی به هاوائی مردم به پناهگاه‌ها بروند.

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، مقامات آمریکا با هشدار به مردم هاوائی در رابطه با حمله موشکی یا هسته‌ای کره‌شمالی از مردم این منطقه خواستند در صورت وقوع چنین حمله‌ای به پناهگاه‌ها بروند. 

مقامات آمریکایی اعلام کردند آژیرهای خطر در سراسر این مجمع الجزایر تعبیه شده است و از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت این ایالت می‌خواهیم تا آمادگی خود را حفظ کرده و در صورت وقوع حمله از سوی کره‌شمالی به این پناهگاه‌ها بروند. 

مدیر روابط عمومی وزارت دفاع آمریکا در این رابطه اعلام کرد اگر کره شمالی بخواهد این مجمع الجزایر را هدف موشک‌های بالستیک قاره‌پیما قرار دهد از زمان شلیک تا زمان اصابت ۲۰ دقیقه زمان وجود داد. 

وی ادامه داد شناسایی چنین موشکی پنج دقیقه زمان نیاز دارد که با این احتساب مردم این ایالت ۱۵ دقیقه زمان دارند تا خود را به پناهگاه‌ها برسانند. 

«رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا روز گذشته –چهارشنبه- اعلام کرده بود معتقد است تهدید کره‌شمالی علیه آمریکا قریب الوقوع نبوده و مردم آمریکا می‌توانند شب‌ها آسوده بخوابند. 

کره شمالی امروز اعلام کرد شلیک چهار موشک بالستیک را به سوی پایگاه‌های نظامی آمریکا در جزیره گوام واقع در اقیانوس آرام را بررسی می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز