خبرگزاری کار ایران

زائرین از بابت مسائل بهداشتی و درمانی خود نگرانی نداشته باشند

کد خبر : ۵۲۱۸۰۹

پیرحسین کولیوند گفت: مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با دارا بودن بهترین امکانات و کادر درمانی مجرب و متعهد از ابتدای ورود زائرین ضیوف الرحمن تا پایان عملیات حج همراه زائران عزیز ایرانی است.

به گزارش ایلنا، رئیس عملیات پزشکی حج 96  در خصوص انتخاب نیروهای اعزامی به حج گفت : این مرکز طبق روال سالهای گذشته نسبت به گزینش و انتخاب کادر بهداشتی و درمانی خود از سراسر کشور اقدام نموده و بر اساس تأکید رئیس مرکز و به جهت شرایط خاص حج امسال ، بیش از هفتاد درصد نیروهای این مرکز  در حج سالجاری را افراد با تجربه تشکیل می دهند که هر کدام در رشته خود از بهترینهای کشور است.

وی در خصوص ترکیب نیروهای اعزامی نیز افزود : از بین 220 نفر نیروهای این مرکز در حج سالجاری حدود  80 نفر نیروهای شاغل در بیمارستان این مرکز در مدینه و الباقی در بیمارستان مکه مشغول به فعالیت خواهند شد.

دکتر کولیوند با اشاره به نقش مهم پزشکان مجموعه به عنوان سطح اول درمان این مرکز در حج گفت : فعالیت اصلی بیمارستانی این مرکز زمانی وارد فاز عملیاتی می شود که زائر به هر دلیل در سطح یک جواب لازم را نگرفته و نیاز به خدمات درمانی و کلینیکی بیشتری داشته باشد.

وی از یک فرآیند بسیار قوی به نام ارجاع نیز  نام برد و گفت : در این سیستم زائر در صورت نیاز به خدمات بیشتر درمانی توسط پزشک مجموعه به بیمارستانهای جمعیت هلال احمر  اعزام می شود ، در صورتی که مشکل زائر توسط متخصصین این مرکز مرتفع گردید که هیچ در غیر اینصورت و در صورت نیاز به خدمات بیشتر درمانی مانند اعمال جراحی ، سی تی اسکن ، دیالیز و ... به بیمارستانهای سعودی منتقل می گردد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به پزشکان رابط اشاره کرده و افزود : امور اعزام بیماران به بیمارستانهای سعودی را واحدی به نام پزشکان رابط انجام می دهند که پزشک بوده و مسلط به زبان عربی می باشند و در تمام مراحل پذیرش ، بستری و ترخیص زائر بیمار در بیمارستانهای سعودی حضور دارند.

دکتر کولیوند در ادامه از واحد سلامت کاروان نیز یادی کرد و گفت :  واحد مهم دیگری که در این مرکز فعالیت دارد  ، واحد سلامت کاروان می باشد . نیروهای این واحد را پزشکان عمومی با سابقه تشرف به حج و کارشناسان بهداشت محیط تشکیل می دهند و در واقع عمل نظارت بر روند کار پزشکان مجموعه ، بازدید مستمر از محل اسکان زائرین و نظارت بر نحوه پخت و توزیع غذای زائرین را بر عهده دارند.   

مدیر عملیات پزشکی حج 96 در خاتمه با آرزوی حجی سالم برای تمامی زائرین ایرانی خاطر نشان کرد :‌ این مرکز همواره خود را نیازمند راهنمائی های و ارشادات حکیمانه تمامی مسئولین و دست اندرکاران حج دانست .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز