خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

امنیت شغلی کارگران یک دغدغه جمعی است/رکود اقتصادی مانع از ورود به بحث امنیت شغلی شد

asdasd
کد خبر : ۵۲۱۷۶۳

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌گوید که به علت گره خوردن بحث امنیت شغلی با رکود اقتصادی و امنیت سرمایه نتوانستیم به صورت جدی به بحث امنیت شغلی ورود کنیم. وی در عین حال تاکید دارد؛ امنیت شغلی امروز به یک دغدغه جمعی تبدیل شده است.

«احمد مشیریان» معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفتگو با ایلنا، با اشاره به برگزاری همایش امنیت شغلی و امنیت سرمایه‌گذاری و تولید، گفت: به علت گره خوردن بحث امنیت شغلی با رکود اقتصادی و امنیت سرمایه نتوانستیم به صورت جدی به بحث امنیت شغلی ورود کنیم.

وی با اشاره به ایجاد سامانه جامع روابط کار و و در دست تدوین بودن آیین‌نامه  تبصره ۱ ماده هفت قانون کار، گفت: در همین مدت کوتاه ۴ ساله با رسیدن به یک همفکری جمعی؛ اقدامات لازم را در معاونت روابط کار و تنظیم مقرارت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای صیانت از امنیت شغلی کارگران انجام دادیم و حالا می‌توانیم ادعا کنیم افق‌های پیش رویمان به درستی ترسیم شده‌اند.

مشیریان با بیان اینکه بحث امنیت شغلی کارگران مورد توجه مسئولان و رهبری قرار دارد، گفت: رئیس جمهوری در این خصوص نظر خود را به صراحت اعلام کرده‌اند که این مسئله موجب شده شاهد یک وفاق جمعی بی‌سابقه در این خصوص باشیم. فعالان صنفی کارگری نیز اذعان دارند که دولت مشکلات امنیت شغلی کارگران را پذیرفته است و برگزاری همایش تخصصی امنیت شغلی شروع خوبی برای ساماندهی  قراردادهای موقت کار است که امنیت روحی و روانی، معیشتی و زیستی کارگران را برهم ریخته است.

معاون روابط کار و تنظیم مقررات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه با بیان اینکه این وزارتخانه باید در رابطه با موضوع مهم امنیت شغلی تصمیم گیری‌های خاص خود را داشته باشد، افزود: آنچه برای وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهم است ساماندهی قراردادهای کار است و برنامه‌ریزی‌ها در این راستا متمرکز شده است.

مشیریان تصریح کرد: در تبصره یک ماده ۷ قانون کار صرفا بحث ساماندهی قراردادهای کار در کارهای غیرمستمر مطرح است. طبیعتا نتیجه‌گیری از این امر برای کارهای مستمر طبیعی است که نیازمند یک فکر مشترک میان سه طرف (گروه کارگری، کارفرمایی و دولت) است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه با بیان اینکه نیازمند آنیم که در کنار توجه به ساماندهی قراردادهای کار به شادابی کارگران و افزایش بهره‌وری توجه کنیم، افزود: باید بین این سه مولفه اثرگذار در مدیریت منابع انسانی، تحول ایجاد شود و هر سه را در کنار هم دید. مثلاً بحث شادابی در محیط کار یا بحث افزایش بهره‌وری باید وجود داشته باشد چراکه این هم به تولید ارتباط می‌یابد و هم به نیروی انسانی. از این منظر باید به جایی برسیم که بدانیم چگونه شادابی را در محیط‌های کار به وجود آوریم.

مشیریان با اشاره به بازرسی خود از معدن مس و منگنز نارچ قم، گفت: در این معدن موارد ایمنی به خوبی رعایت شده است و هدف ما این است که این ایمنی را در کل معادن کشور به ویژه معادن زغال سنگ  که حادثه‌خیز هستند، فراهم کنیم.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان گفت: باید به سمتی برویم  و تدابیری اتخاذ کنیم که حوادث کار را کاهش دهیم از همین جهت بازرسی از معادن کشور به صورت گسترده در دستور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز