خبرگزاری کار ایران

در دیدار معاون سفیر استرالیا با مسرور مطرح شد:

برگزاری نمایشگاه تخصصی مشترک ایران و استرالیا در منطقه آزاد انزلی

asdasd
کد خبر : ۵۲۰۵۷۶

معاون سفیر استرالیا در ایران از منطقه آزاد بندرانزلی بازدید کرده و در دیدار با رضا مسرور در خصوص راهکارهای توسعه روابط دو جانبه با تکیه بر ظرفیت های موجود به بحث و تبادل نظر پرداختند.

به گزارش ایلنا از بندرانزلی، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان در این دیدار با اشاره به مزایا و معافیت‌های قانونی منطقه و ظرفیت ها و توانمندی‌های متنوع صنعتی،صادراتی و بازرگانی منطقه آزاد انزلی در کریدور شمال جنوب، مجتمع بندری کاسپین را فرصت بسیار خوبی برای بازرگانان استرالیایی جهت ترانزیت کالا به کشورهای حاشیه  خزر و مسیر تجاری نوستراک اعلام کرد و گفت: با حضور رئیس جمهور ایران، دو پست از مجموع اسکله های این مجتمع بندری افتتاح شده، که بدلیل دارای بودن پس کرانه مناسب و قرار گرفتن شهرک‌های صنعتی منطقه در پسکرانه این مجتمع جزو بنادرنسل سوم جهان محسوب می شود و  بستر مناسبی برای ترانزیت سریع کالاها و فرآوری محصولات استرالیا به کشورهای منطقه و حاشیه خزر است.

مسرور پیشنهاد برگزاری نمایشگاه تخصصی مشترک ایران و استرالیا به میزبانی این منطقه را مطرح و اظهار داشت: با عنایت به جایگاه جهانی استرالیا در کشاورزی و صنایع وابسته و مباحث زیست محیطی و صنایع دریایی و حوزه های صنعتی و همچنین  پتانسیل های طبیعی و محصولات کشاورزی و شیلاتی استان گیلان به ویژه چای و برنج ، ظرفیت های مناسبی جهت همکاری دو جانبه به ویژه در زمینه انتقال تکنولوژی و تجربیات زیست محیطی استرالیا و صادرات محصولات کشاورزی گیلان وجود دارد.

در ادامه تیموتی جان پترسون معاون سفیر استرالیا در ایران با استقبال از طرح پیشنهادی برگزاری نمایشگاه مشترک دو جانبه، این نمایشگاه را فرصت مناسبی جهت آشنایی تجار دو کشور با توانمندیهای یکدیگر ارزیابی کرد و افزود: خوشحالیم که با توجه به تجربیات موفق ما در زمینه مدیریت منابع آبی، تولید محصولات کشاورزی  ومباحث  زیست محیطی بتوانیم با یکدیگر همکاری داشته باشیم.

جان پترسون با بیان اینکه درتلاشیم که سطح روابط تجاری دو کشور را به دوران قبل از تحریم ها  بازگردانیم تاکید کرد : با بازگشایی دفتر تجاری استرالیا در تهران در سال گذشته زمینه های گسترش همکاری ها در زمینه های نفت و گاز ،معدن و کشاورزی و شیلات فراهم شده است .

گفتنی‌است معاون سفیر استرالیا در ایران از بخش‌های مختلف مجتمع بندری کاسپین، امکانات گردشگری موجود در فاز تجارت و گردشگری منطقه بازدید بعمل آورد.

در این دیدار معاونین و مدیران‌سازمان و نماینده وزارت‌خارجه در گیلان  نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز