خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان تاکید کرد:

ضرورت پرهیز اصحاب رسانه از بداخلاقی‌های سیاسی

asdasd
کد خبر : ۵۲۰۵۷۰

استاندار زنجان به رسالت خبرنگاران و رسانه ها در جوامع اشاره کرد و گفت: رسانه‌ها تلاش کنند تا تحت تاثیر بداخلاقی های سیاسی قرار نگیرند.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از زنجان، اسدالله درویش امیری استاندار زنجان امروز دوشنبه (16مرداد) در جمع خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار با گرامیداشت یاد شهید صارمی اظهار کرد: رسالت خبرنگاری حرفه سخت و دشواری است و باید عاشق بود تا این حرفه را پذیرفت.

استاندار زنجان، با بیان اینکه حرفه خبرنگاری در کشور اجر و مزد پایینی دارد و در مسیر ایفای نقش با سختی‌ها مواجه است، افزود: جامعه خبرنگاران در چهار دهه انقلاب برای دفاع از حقوق ملت و آرمان‌های انقلاب هزینه پرداخت کردند.

مقام عالی استان افزود: خبرنگاران در طول سال به دنبال رسالت خود هستند بنابراین تمام روزها را باید روز خبرنگار نام برد.

درویش امیری با ابراز امیدواری از ایجاد شرایطی برای خبرنگاران تا بی‌نیاز و مستقل و بر مبنای رسالت تعریف شده فعالیت کنند، ادامه داد: اگر به این نقطه آرمانی رسانه ای برسیم شفافیت و حقانیت را بیشتر می‌توانیم احساس کنیم.

استاندار زنجان با قدردانی از همراهی‌خبرنگاران و مطبوعات استان زنجان خاطرنشان کرد: مسئولان استان برای ادامه خدمت نیازمند همراهی رسانه هاست چرا که هر اندازه اخبار و اطلاعات به درستی منتشر شود مردم بهتر می توانند توفیق خدمتگزاران نظام را درک کنند.

وی با بیان اینکه مسئولان و متولیان دستگاه های اجرایی که در جامعه مسئولیت دارند، بی عیب نیستند، تصریح کرد: انتظار بر این است که خبرنگاران به دنبال عیب جویی نباشند چرا که این عمل کار پسندیده ای در دین اسلام و جامعه ایرانی نیست از این‌رو بهتر است به دنبال اصلاح امور باشیم.

به گفته استاندار انعکاس اخبار محدود به جغرافیای ایران نیست چرا که انعکاس اخبار برای تمام ملت ها مهم است و تمام رسانه های دنیا اخبار ایران را رصد می کنند تا عکس العمل ایران در عرصه بین المللی را جویا شوند و این مهم در حضور خبرنگاران از سراسر دنیا در مراسم تحلیف ریاست جمهوری را شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه خبر در محدوده هیچ شهرستان و کشوری حبس نمی شود و از مرزها عبور می کند، گفت: تلاش شود اخبار منطبق با واقعیت منعکس شود و رسانه ها تحت تاثیر جریانات بداخلاقی سیاسی قرار نگیرند.

درویش امیری به جهت گیری های دولت دوازدهم از منظر مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: این جهت گیری ها می تواند مسیر کار و راه آینده دولت دوازدهم باشد.

وی پرداختن به مشکلات مردم، مسائل داخلی، اشتغال و اقتصاد را از جهت گیری نخست رهبری عنوان کرد و گفت: آنچه که موجب انسجام ملی و همدلی در آحاد مختلف جامعه شود، رفع مشکل بیکاری، ارتقاء اقتصادی و معیشتی مردم است.

به گفته درویش امیری، ملت ایران با دارا بودن ظرفیت ها و معادن غنی سزاوار مشکل معیشتی و بحران بیکاری باشند.

مقام عالی استان ادامه داد: تعامل گسترده با دنیا از دیگر جهت گیری ها بیانات مقام معظم رهبری است و باید تلاش کنیم با تعامل از ظرفیت های دنیا بهره مند شویم.

وی با بیان اینکه می توانیم با دنیا ارتباط وسیع و گسترده‌ای داشته باشیم، تصریح کرد: در سایه این تعامل می‌توانیم به دولت ها و ملت ها کمک کنیم و از آنان کمک بگیریم.

استاندار زنجان خاطرنشان کرد: باید در کنار ایجاد آرامش در منطقه از ظرفیت ملت ها و دولت ها استفاده کنیم و به آنان کمک کنیم.

وی به جهت گیری سوم رهبری برای روبه رو شدن با صلابت در برابر هر سلطه طلبی اشاره کرد و گفت: مردم با حضور گسترده در پای صندوق های رای حاضر شدند و مطمئنا با صلابت تر در مقابل توطئه های دشمنان حاضر می شوند.

درویش امیری در پایان سخنان خود با بیان اینکه باید به دنبال منافع ملی کشور باشیم، خاطرنشان کرد: درصورت تامین منافع استان منافع تک تک شهروندان هم فراهم می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز