خبرگزاری کار ایران

کولاکوویچ نشان داد مربی جدی و قاطعی است

امیرحسینی: لطفاً‌ آرام باشید!

asdasd
کد خبر : ۵۲۰۵۱۸

هفته گذشته اتفاق ناخوشایندی در حاشیه اردوی تیم ملی والیبال ایران افتاد که متاسفانه با رسانه‌ای شدن این جریان می‌توان گفت از کاه،‌ کوه ساخته شد. در نگاه نخست می‌توان گفت این رویداد، اتفاق عجیب و غریبی نبود. به جرئت می‌توان گفت در همه اردوهای تیم‌های ملی همه کشورها، ممکن است چنین اتفاقاتی بیفتد.

به گزارش ایلنا، امیر حسینی بازیکن باتجربه و لیبروی پیشین تیم ملی والیبال درباره حواشی بوجود آمده در اردوی تیم ملی گفت: اتفاقات اینچنینی آتشی است که دودش به چشم تیم ملی کشورمان می‌رود. به هرحال تیم ملی سرپرست و سرمربی دارد. آن هم سرمربی بزرگی به نام ایگور کولاکوویچ که نام شناخته شناخته شده‌ای در دنیای والیبال است و به خوبی چنین موضوعاتی را مدیریت می‌کند‌. ما مسابقات مهمی پیش رو داریم و بهتر است اصحاب رسانه به آرامش اردوی تیم ملی کمک کنند.  

دعواهای خانوادگی

او در ادامه گفت: ممکن است در هر خانه و بین اعضای هر خانواده‌ای دلخوری،‌ ناراحتی و حتی درگیری هم رخ بدهد اما اغلب چنین اتفاقاتی در همان خانواده مکتوم می‌مانند. تیم ملی والیبال ایران هم درست مانند یک خانواده است اما رسانه‌ای شدن و پرداختن بیش از حد به چنین اتفاقاتی (با عذرخواهی از خبرنگاران خوب و زحمتکش و دو‌ست‌داشتنی حوزه توپ و تور) در حکم به حاشیه بردن و ضربه زدن به والیبال کشورمان به حساب می‌آید. بهتر است همه دست به دست هم بدهیم و برای موفقیت‌های آینده این تیم خوب و قدرتمند بسیج شویم. سال گذشته چند بازیکن تیم ملی ایتالیا در رقابت‌های لیگ جهانی برای این تیم حاشیه‌های متعددی درست کردند. آن‌ها بدون اجازه سرمربی، اردوی تیم‌شان را ترک می‌کنند و در مقابل از تیم ملی کنار گذاشته می‌شوند. پس از این اتفاق تنها یک خبر کوتاه منتشر شد چرا که آن‌ها می‌دانستند بزرگ کردن چنین اتفاقاتی، ضربه مهلکی به والیبال کشورشان خواهد زد. بازهم از دوستان رسانه‌ای که نقش مهمی در موفقیت‌های ورزش ایران دارند عذرخواهی می‌کنم اما این موضوع می‌تواند الگوی ما هم قرار بگیرد. هرقدر به این بازیکنان فشار بیاوریم،‌ آن‌ها را بیشتر اسیر حاشیه کرده‌ایم. البته من کار سرعتی‌زن تیم ملی (عادل غلامی) را تایید نمی‌کنم و معتقدم پیراهن تیم ملی قداست خاصی دارد و باید حرمت آن را نگه داشت. 

پست اینستاگرامی معروف 

حسینی درباره پست اینستاگرامی سعید معروف نیز گفت: یکی از پیامدهای پردازش‌های بیش از حد به حواشی تیم ملی والیبال ایران، پست اینستاگرامی کاپیتان تیم ملی بود که در آن به شدت از برخی خبرنگاران و کارشناسان انتقاد کرد. باید تاکید کنم این کار هم به هیچ‌وجه پذیرفته نیست اما انتشار چنین پستی، معلول فشار بیش از حد روی تیم ملی و به ویژه کاپیتان این تیم بود. مشخص بود که او (سعید معروف) به شدت ناراحت است و آن چند خط را از سر ناراحتی و فشار روانی شدید نوشت. در جریان اردو‌های تیم ملی والیبال اتفاقاتی می‌افتد که از چشم خبرنگاران پوشیده می‌ماند و اینجا بهتر است اجازه دهیم فدراسیون به عنوان متولی والیبال ایران به چنین مقوله‌ای رسیدگی کند. زمانی که من در تیم ملی والیبال بودم، بچه‌ها حرمت همه به ویژه بزرگترها را نگه می‌داشتند. البته این اتفاق بین دو بازیکن قدیمی تیم ملی افتاده اما باید ابتدا بدانیم چرا چنین برخوردهایی در تیم ملی دیده می‌شود و بعد قضاوت کامل و جامعی داشته باشیم. 

تصمیم درست سرمربی 

او درباره تصمیم سرمربی تیم ملی نیز گفت: ایوان کولاکویچ با اخراج عادل غلامی از اردوی تیم ملی نشان داد مربی جدی و قاطعی است. اگر کولاکوویچ در این مقطع کوتاه می‌آمد، واقعاً دیگر نمی‌توانست در تیم ملی سرمربیگری کند. به همین راحتی کار او در ایران تمام می‌شد! مرد صربستانی نیمکت تیم ملی ایران،‌ بهترین تصمیم را گرفت و با شناختی که من از او دارم، مطمئنم اگر هر بازیکن دیگری، حتی کاپیتان تیم ملی هم در آن وضع قرار می‌گرفت و چنین رفتاری می‌کرد با برخورد جدی سرمربی تیم ملی مواجه می‌شد. امیدوارم او هم مانند خولیو ولاسکو عملکرد موفقی در والیبال ایران داشته باشد. 

آرامش و تمرکز

او در پایان گفت: همه را به آرامش دعوت می کنم. چند روز به برگزاری مسابقات انتخابی جهان نمانده و در چنین شرایطی بهتر است هم بازیکنان تیم ملی و هم اصحاب رسانه آرامش داشته باشند و از حواشی دوری کنند. دامن زدن به این اتفاقات از سوی هر طرفی که باشد چیزی جز آسیب به تیم ملی چیزی در پی نخواهد داشت. پس از امروز با آرامش برای رسیدن به موفقیت تمرکز کنیم.

گفت‌وگو: سعیده فتحی دبیر ورزش روزنامه آسمان آبی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز