خبرگزاری کار ایران

صالح آبادی:

رابطه بانکی ایران و روسیه در بهترین سطح خود قرار دارد

asdasd
کد خبر : ۵۲۰۵۰۲

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران گفت: در حال حاضر رابطه بانکی میان جمهوری اسلامی ایران و روسیه در بهترین سطح خود قرار دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات، آقای دکتر علی صالح‌ آبادی با اشاره به سفر اخیر هیات بانکی ایران به روسیه افزود: این سفر دستاوردها و نتایج خوبی بانک توسعه صادرات ایران به دنبال داشت.

وی افزود: بانک‌های خوشنام و بزرگ روسیه برای گسترش روابط بانکی با بانک توسعه صادرات ایران تمایل زیادی نشان دادند و حتی برخی از این بانک‌ها به برقراری ارتباط با سیستم بانکی ایران از طریق بانک توسعه صادرات تاکید داشتند.

آقای دکتر صالح‌آبادی، با بیان اینکه در جلسات مشترک به مشکلات پیش‌روی تجار و بازرگانان ایرانی اشاره شده است، خواستار تسهیل و برطرف کردن این مشکلات از طرف روسیه شد.

وی گفت: درآینده نزدیک شبکه تبادل اطلاعات بین بانکی کشورمان (شتاب) به شبکه نظیر خود در کشور روسیه موسوم به "میر" متصل خواهد شد که این مساله گام مهمی در تسهیل روابط تجاری و فرهنگی به ویژه در حوزه خدمات رسانی به گردشگران خواهیم بود.

رییس هیات مدیره بانک توسعه صادرات افزود: تهران و مسکو همچنین در حال آماده شدن برای تجارت با ارزهای ملی خود هستند و بر استفاده از ارزهای محلی (روبل و ریال ) برای تسهیل و رونق مبادلات تجاری تاکید کردند.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات خاطر نشان کرد: بانک توسعه صادرات ایران در حال حاضر بیشترین روابط بانکی را در بین بانک‌های کشور با روسیه دارد.

رئیس هیات‌مدیره بانک توسعه صادرات ایران تصریح کرد: بانک توسعه صادرات ایران در برقراری روابط بانکی بین‌المللی خصوصا در کشور روسیه کاملا به اهداف خود دست پیدا کرده و اکنون مرحله دریافت و اعطای خط اعتباری است که باید آن را دنبال کنیم.

آقای دکتر صالح‌آبادی گفت: مقرر شده است تا پایان سال 2017 میلادی سامانه شتاب و سامانه میر روسیه بهم متصل شود. از طرفی هم بانک‌های روسیه درخواست استفاده مشترک از سامانه سپام را مطرح کردند.

بررسی روند تسهیل نقل و انتقالات و حوالجات در روسیه، برقراری ارتباط با تجار مرتبط با این کشور، چگونگی دریافت و ارائه خطوط اعتباری، از جمله مواردی بود که دکتر صالح آبادی برای بهبود هرچه بیشتر روابط بانکی با کشور روسیه قابل اهمیت دانست.

گفتنی است مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران در سفر اخیر خود با مدیران بانک‌های ترانس‌کاپیتال، آر‌ اف‌سی، پرامز ویاز بانک، وی تی بی، ازبر بانک، گازپروم، میربیزینس بانک و نهایتا اگزیم بانک روسیه دیدار و گفتگو داشته است.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز