خبرگزاری کار ایران

جریان صدر سفر «مقتدی صدر» به عربستان سعودی را توجیه کرد

asdasd
کد خبر : ۵۲۰۴۹۴

سخنگوی جریان صدر با حمله به منتقدان سفر جنجالی رهبر این جریان به عربستان سعودی، اظهار داشت این سفر در راستای بهبود فضای روابط دو کشور انجام شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از السومریه‌نیوز، «جعفر الموسوی» سخنگوی جریان صدر در عراق، در بیانیه‌ای منتقدان سفر اخیر مقتدی صدر، رهبر این جریان به عربستان سعودی را محکوم کرد.

الموسوی در بیانیه‌ای از «طرف‌هایی که خواستار تشکیل دولت نیستند یا قادر به مشارکت در تاسیس آن نیستند»، خواست «در مسیر علما و میهن‌پرستانی، که خواهان ایفای نقش هستند، سنگ‌اندازی نکنند».

سخنگوی صدر اظهار داشت: «زمانی‌که برخی سیاست داخلی و  خارجی دولت را به بازی می‌گیرند، حکما و علما باید شعله آتش‌هایی را خاموشی کنند که اظهارات رسانه‌ای تندروها و صاحبان منافع آن را ایجاد کرده‌اند و سفر صدر به عربستان سعودی و پیش از وی سفر حیدر العبادی، نخست‌وزیر و قاسم الاعرجی، وزیر کشور به عربستان نیز در همین جهت انجام شده است.»

 

وی افزود: «نمی‌گویم که سیاست عربستان سعودی درقبال عراق در سطح قابل قبول است ولی سؤال این است که چرا خردمندان برای بهبود این فضا تلاش نمی‌کنند تا ملت و کشور از نتایج آن مستفیض شوند.»

الموسوی در ادامه اظهار داشت: «همه باید بدانند که مقتدی صدر با گام‌های اصلاح‌طلبانه‌ای که برمی‌دارد، منافع شخصی یا گروهی را دنبال نمی‌کند بلکه وی فقط به دنبال منافع کشور و شهروندان است و به همین خاطر با برافراشتن پرچم اصلاحات فراگیر برای ایجاد دولتی محترم، پیچیده‌ترین و دشوارترین راه‌ها را انتخاب کرده است.»

 براین اساس، «محمد بن‌سلمان» ولیعهد و وزیر دفاع عربستان سعودی، هفته گذشته با مقتدی صدر در ریاض دیدار کرد. وی پس از بازگشت از این سفر رسمی، انحلال تشکیلات «الحشد الشعبی» (بسیج مردمی) را خواستار شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز