خبرگزاری کار ایران

رییس اتحادیه صیادان کل کشور در گفت‌وگو با ایلنا:

ماهیگیران تازه دستگیر شده بوشهری هستند/شناورهای ایرانی به فناوری ردیابی مجهز می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۵۱۹۳۶۰

رییس اتحادیه صیادان کل کشور گفت که دو صیاد ایرانی که در روزهای گذشته توسط نیروهای قطری بازداشت شده‌اند از اهالی استان بوشهر هستند.

اسحاق تندرو، رییس هیات مدیره اتحادیه صیادان کل کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در مورد صیادانی که در روزهای اخیر توسط نیروهای قطری بازداشت شده‌اند، گفت: طبق آخرین اطلاعات به دست آمده دو صیادی که روز دوشنبه ۹ مرداد توسط نیروهای قطری دستگیر شدند از ماهیگران بوشهری هستند که با مجوز شیلات ایران در آب‌های خلیج فارس مشغول ماهیگیری بودند.

این در حالی است که پیش‌تر در خبرهای منتشر شده هویت ماهیگران گرفتار شده هرمزگانی اعلام شده بود.

 او ادامه داد: هنوز هیچ اطلاعاتی از وضعیت این دو صیاد در دست نیست و در این خصوص باید منتظر واکنش وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران باشیم تا خبرهای تکمیلی به دست آید.

رییس اتحادیه صیادان کل کشور با اشاره به تردد متقابل شناورهای صیادی کشورهای دیگر در نزدیکی آب‌های ایران، گفت: این شناورها که بعضا از کشورهای حاشیه خلیج فارس می‌آیند به تجهیزات روز صید مجهز هستند.

او افزود: شناورهای یاد شده به دلیل داشتن رادار، بی‌سیم و سایر ادوات بهِ‌روز شده صیادی قادرند تا به صورت همزمان تردد گله‌های صیدی و سایر شناورها را محدوده فعالیت خود ردیابی کنند و برای همین برعکس شناورهای ایرانی که فاقد این تجهیزات هستند کمتر با خطر توقیف شدن مواجهند.

تندرو راه برون رفت از سریال دستگیری صیادان ایرانی را تشکیل بسیج صیادان دانست و خاطرنشان کرد: در هفته دفاع مقدس جامعه صیادان ایران طرح "بسیج صیادان" ‌را عملی خواهد کرد تا ماهیگیران ایرانی بتوانند در نقش مرزبان در منطقه عمل کنند و از ورود شناورهای صیادی بیگانه و دست‌برد آنها به ذخایر آبی ایران جلوگیری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز