خبرگزاری کار ایران

نختاب فیروزان دچار کمبود نقدینگی است/کارگران ۶ ماه مزد معوقه طلبکارند

asdasd
کد خبر : ۵۱۹۱۰۹

کارگران کارخانه «نختاب فیروزان» در استان آذربایجان شرقی می‌گویند بابت ۶ ماه دستمزد از کارفرمای خود طلبکارند.

به گزارش ایلنا، کارگران کارخانه «نختاب فیروزان» واقع در آذربایجان شرقی مدعی هستند بابت ۶ ماه دستمزد از کارفرمای خود طلبکارند.

کارگران این کارخانه تولید کننده انواع نخ وحوله که تعداد آن‌ها تا حدود۱۰۰ نفر است؛ در توضیح این طلب وصول نشده خود گفتند این مطالبات مزدی مربوط به دو ماه ابتدایی سه سال گذشته است که مجموع این مطالبات به شش ماه رسیده است.

یکی از کارگران شاغل در کارخانه نختاب فیروزان با یادآوری اینکه مدیریت این مجموعه مانند سایر بنگاه‌های اقتصادی در چند سال گذشته برای تامین منابع مالی با چالش‌هایی روبرو بوده است؛ افزود: نگرانی کارگران از این است که مبادا با استمرار وضعیت فعلی کارخانه، معوقات مزدی آن‌ها در ماه‌های آینده افزایش پیدا کند.

به گفته وی، طی سه سال گذشته (۹۴، ۹۵، ۹۶) کارفرما حقوق فروردین و اردیبهشت ماه هر سال را به بهانه کمبود منابع مالی ورکود بازار فروش پرداخت نکرده و به کارگران بدهکار است.

کارگران این واحد سازنده انواع نخ می‌گویند از زمان خصوصی‌سازی محل کارشان با مشکل کمبود نقدینگی مواجه هستند و برای همین تعویق در پرداخت مطالبات آن‌ها به روال عادی تبدیل شده است.

آن‌ها همچنین درباره وضعیت کارخانه و اشتغال خود گفتند؛ قبل از خصوصی‌سازی این کارخانه حدود ۴۰۰ کارگر داشت که با خروج تعدادی از کارگران از کارخانه و بازنشستگی تعددی دیگر هم‌اکنون تعداد کارگران به ۱۰۰ کارگر تقلیل یافته است.

نختاب فیروزان دچار کمبود نقدینگی است

در این زمینه محسن نیکخواه (مدیرعامل کارخانه نختاب فیروزان) علت به تعویق افتادن مطالبات مزدی کارگران را کمبود نقدینگی دانست و گفت: برای رفع مشکلات مالی کارخانه یکسالی است در نوبت دریافت تسهیلات بانکی هستیم.

وی با بیان اینکه در بحث تولید و فروش محصولات خود هیچگونه مشکلی نداریم، عنوان کرد: تنها مشکلی موجود کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش است. در عین حال برای واردات برخی دستگاه‌ها و قطعات موردنیاز با مشکل مواجه هستیم.

مدیرعامل کارخانه نختاب فیروزان با بیان اینکه تمام تلاش خود را برای پرداخت مطالبات معوقه کارگران انجام داده و حتی بخشی از این مطالبات به صورت اقساطی به کارگران پرداخت شده است، افزود: در حال حاضر شش ماه از مطالبات کارگران باقی مانده است که امیدواریم با حمایت دولت و دریافت هرچه زودتر تسهیلات مشکلات کارخانه نختاب فیروزان و کارگرانش مرتفع شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز