خبرگزاری کار ایران

قولی که فراموش شد و برادری که بازگشت؛سمفونی اخراج!

asdasd
کد خبر : ۵۱۸۵۳۹

رضا مشحون، برادر کوچکتر محمود مشحون است مردی که به همین مناسبت سال هاست به بسکتبال سنجاق شده، البته چند وقتی از او خبری نبود و

به گزارش ایلنا،سعیده فتحی دبیر حوزه ورزش روزنامه آسمان آبی نوشت: جام ملت های آسیا در حال برگزاری بود رقابت هایی که برای همه اهمیت داشت آن‌هم‌ بخاطر کسب سهمیه المپیک، همه منتظر بودیم تا بار دیگر شاهد افتخار آفرینی بسکتبالیست های کشورمان باشیم. همه چیز هم حکایت از حال خوب تیم ایران داشت حتی عکسی روی سایت فدراسیون قرار گرفت که پیرمرد بسکتبال را هدفون به گوش و با لباس ورزشی در حال تمرین نشان می داد. البته رئیسی که آن روز با موسیقی در حال تمرین بود چند روز بعد بخاطر ناراحتی قلبی راهی آمریکا شد...

 آن روز بابت هدفون به گوشی مشحون تعجب کردیم اما در بسکتبال رسم است بیشتر بازیکن ها هنگام تمرین و استراحت هدفون در گوش‌شان می‌گذارند و با موزیک تمرکز می کنند. گفتیم حتما این عادت آمریکایی به رئیس ما هم منتقل شده و حالا برادر همان رئیس به یکی از بازیکنان تیم ملی خرده گرفته که چرا هدفون به گوش داری و جالب تر آنکه به دلیل گوش دادن موزیک دور اسم او خط قرمز کشیده اند! البته ابتدا خود محمد حسن‌زاده از حضور در تیم ملی انصراف داد اما بعد رضا مشحون اعلام کرد این بازیکن به علت بی انضباطی از اردو اخراج شده و بعد هم داستان هدفون و موزیک و درگیری مشحون با حسن زاده مشخص شد که حکایت از دلخوری ملی پوش و کناره گیری یا اخراج او داشت.

رضا مشحون، برادر کوچکتر محمود مشحون است مردی که به همین مناسبت سال هاست به بسکتبال سنجاق شده، البته چند وقتی از او خبری نبود و گفته می شد در دوران جدید ریاست، مشحون به وزارت ورزش قول داده که دور فامیل بازی را خط بکشد و از همین رو رضا مشحون و پسرش رامبد از تیم های ملی کنار رفتند. همان زمان محمود مشحون در مصاحبه ای که با ایسنا انجام داد گفت که برادرم دیگر مدیر تیم های ملی نیست اما به عنوان پیشکسوت و مشاور در کنار من خواهد بود. حضور رضا مشحون برادر کوچکتر رئیس حدود دوسالی کمرنگ بود و او در هیچ کدام از سفرها هم تیم ملی را همراهی نکرد. برادرزاده اش رامبد هم کلاً از فدراسیون و بسکتبال دور شد اما خواهرزاده او همچنان در فدراسیون فعال است.  

قولی که فراموش شد و برادری که بازگشت؛سمفونی اخراج!

اما از دوران سرمربیگری درک بائرمن، صدای پای رضا مشحون حوالی اردوهای تیم ملی دوباره به گوش رسید و کمی نگذشت که اسم او دوباره به عنوان مدیر تیم های ملی مطرح شد. مدیری که هیچ حکمی برای او زده نشده یا اگر هم زده شده حداقل رسانه ای نشده است... احتمالا محمود مشحون فقط به محمود گودرزی و نصرالله سجادی وزیر و معاون وقت قول داده بوده اما با آمدن مسعود سلطانی فر و محمدرضا داورزنی، آن قول هم فراموش شد و دوباره برادر از سمت مشاوری به مدیری رسید!

در طی این چند وقت از رضا مشحون حرف های زیادی شنیدیم و اگر چه سعی کردیم آنها را نشنیده بگیریم و کاری به کارشان نداشته باشیم اما این اتفاق آخر و دلیل حذف  یک بازیکن ملی پوش ما را برآن داشت که باز از برادر کوچکتر بنویسیم. گاهی واقعا نمی شود چشم ها را شست و جور دیگر دید!

در خردادماه بحث دخالت رضا مشحون در کادر فنی تیم ملی مطرح شد بحثی که قبل تر هم در میان بسکتبالی ها عنوان می شد  اما در تاریخ 31 خردادماه رضا مشحون در گفت و گو با ایسنا هم دخالتش در کار کادر فنی را تکذیب می کند و هم می گوید: من روی نیمکت نبودم که بخواهم در کار کادر فنی دخالت کنم. در این مصاحبه مشحون به عنوان پیشکسوت و عضو کمیته فنی مورد خطاب قرار گرفته و این یعنی تا این تاریخ هنوز به مدیر فنی شدن بازنگشته که اگر چنین بود مثل سابق روی نیمکت تیم ملی می نشست.

در مردادماه بحث اضافه شدن حامد حدادی به تیم ملی مطرح شد و رضا مشحون در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما در تاریخ 7 مرداد این خبر را اعلام کرد و گفت:«حامد حدادی قطعا همراه تیم ملی به لبنان می رود.»

جالب است وقتی تیم ملی در چین به سر می برد و کادر فنی در تهران نیست که درباره اضافه شدن یک بازیکن نظر دهد او چطور چنین چیزی را رسماً اعلام می کند این یعنی اینکه کادر فنی ایران قدرت تصمیم گیری ندارد؟ چنین مقوله‌ای را برای این پیش می‌کشیم که اضافه شدن حدادی به تیم یعنی تغییر کل تاکتیک تیم، یعنی بازی ایران روی محور حدادی خواهد چرخید و این در اوضاعی است که بازیکنان تیم ملی ماه ها بدون حدادی تمرین کرده اند و مبنا را بر غیبت او گذاشته اند. در چنین شرایطی وقتی حامد چند هفته قبل از بازی ها به تیم اضافه می شود یعنی همه تمریناتی که تا کنون کادر فنی با بازیکنان انجام داده می رود روی هوا! از بحث باج دادن به حدادی و اینکه چگونه راضی شده دوباره به تیم برگردد هم بگذریم که خودش داستان مفصلی است و در این مقال نمی گنجد.

قولی که فراموش شد و برادری که بازگشت؛سمفونی اخراج!

در همین مصاحبه از کنار گذاشتن محمد حسن زاده از تیم ملی هم صحبت می شود. رضا مشحون گفته است: با هیچ کس مشکل خصوصی ندارم چون منافعی از جهت باشگاهی یا جهات دیگر ندارم. حسن زاده بسیار بی تعصب و بی اخلاق بار آمده است. آمار او در لیگ بسیار ضعیف بود و در چین هم ضعیف کار کرد. علاوه بر آن رفتاری خارج از اخلاق ورزشی داشت که باعث شد او را از ترکیب کنار بگذاریم.جالب است در این مصاحبه رضا مشحون به عنوان مدیر تیم های ملی مورد خطاب قرار گرفته است.

اما درباره صحبت های او باید ابتدا به این نکته اشاره کرد که اگر حسن زاده در لیگ ایران بسیار ضعیف بوده چرا به تیم ملی دعوت شده است؟ مگر می شود بازیکنی عملکرد بسیار ضعیفی داشته باشد اما به اردوی تیم ملی دعوت شود و به چندین تورنمنت هم برود؟ دوم اینکه وقتی مسئولی با بازیکنی درگیر می شود احتمال اینکه خصومت شخصی بین آنها بوجود آید زیاد است و از این هم بگذریم که همیشه میانه این دو نفر شکرآب بوده در چنین شرایطی بهتر نبود تکلیف حسن زاده را کمیته انضباطی مشخص می کرد؟ شاید جرم او به اندازه‌ای نبوده که از تیم ملی کنار گذاشته شود. نکته سوم اینکه آقای مشحون گفته حسن زاده بی تعصب و بی اخلاق بار آمده است مگرنه اینکه این بازیکن در تمام این سال ها زیر نظر فدراسیون و تیم های ملی بوده چگونه بی اخلاق بار آمده؟ اگر فرض بگیریم این حرف مشحون درست باشد چرا زمانی که سن پایین تری داشت فدراسیون تلاش نکرد او را اصلاح کند؟

رضا مشحون که قبل تر در مصاحبه‌ای گفته بود صمد به دلیل مصاحبه ای که علیه فدراسیون انجام داده است،‌ دعوت نمی شود.این بار در 8 مرداد مصاحبه با ورزش سه در واکنش به اظهارات صمد نیکخواه بهرامی گفته است: «مشکل این آقا چیز دیگری است و دلیلی ندارد که هر چیزی می گوید،‌ من جواب بدهم.»

یادمان نرود که این آقا قبلا اعلام کرده بود که با هیچ کس خصومت شخصی ندارد و کنار گذاشتن ها هم ربطی به این خصومت ها ندارد. یادمان نرود که هنوز سمت رضا مشحون در فدراسیون بسکتبال مشخص نیست و کسی نمی داند چه عنوانی را باید برای او به کار ببرد اما او در چنین شرایطی به جای سرمربی تصمیم می گیرد، به جای کمیته انضباطی رای صادر می کند و یک بازیکن را بی تعصب و دیگری را... می خواند.

 امان از این فامیل بازی ها و امان از فراموشی ها و امان زیر قول زدن ها...

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز