خبرگزاری کار ایران

استاندار فارس مطرح کرد:

احداث منطقه ویژه علم و فناوری حق استان فارس است

asdasd
کد خبر : ۵۱۸۴۷۵

استاندار فارس در شورای اقتصاد مقاومتی استان احداث منطقه ویژه علم و فناوری را حق استان فارس دانست و ابراز امیدواری کرد طی مذاکرات آتی بتوان این منطقه را در فارس ایجاد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از فارس، محمدعلی افشانی در جلسه شورای اقتصاد مقاومتی که با حضور مدیران اجرایی فارس برگزار شد، با تاکید بر همیاری همه دستگاه‌ها، گفت: آگاه‌سازی مردم از قوانین موجب تسهیل سرمایه گذاری و افزایش تولید و شغل می‌شود.

وی ضمن تأکید بر این نکته که امسال باید کارنامه مطلوب‌تری در حوزه اقتصادی ارائه کنیم، عنوان کرد: در سال ۹۶ باید بیش از گذشته بر دانش و فناوری تکیه کنیم و انتظار می‌رود مدیران حوزه فناوری راه را برای سایر دستگاه ها باز کنند زیرا امروز سرمایه دانش انسان هاست.

وی افزود: تجمیع دانش بشری در اختیار جامعه امروزی است و کسی می‌تواند به آن دست یابد که از این دانش استفاده عملکردی داشته باشد.

استاندار فارس مدیران ادامه داد: خوشبختانه تاکنون قدم های مثبتی برداشته شده و انتظار می‌رود در سال جاری به گونه ای رفتار شود که در پایان سال در بحث دانش بنیان کردن و تغییر تکنولوژی کارنامه‌ای پذیرفتنی برای ارائه داشته باشیم.

استاندار فارس همچنین عدم اطلاع‌رسانی مدیران را در حوزه فعالیت خود برابر با تضییع حق استان دانست و اضافه کرد: مدیران باید در حوزه اطلاع‌رسانی بهتر عمل کنند؛ چرا که در دنیای اقتصاد هر جمله‌ای تاثیر گذار است.

افشانی وضعیت صادرات را در سال جاری دشوارتر از گذشته خواند و تاکید کرد: امسال باید موضوع بازاریابی صادرات را دنبال کنیم؛ به رغم اینکه وضع صادرات نسبت به سال گذشته مطلوب نیست، فارس حدود ۱۳ درصد نسبت به ارزش کالایی افزایش داشته است.

وی گفت: صندوق توسعه ملی درمجموع پنج هزار میلیارد تومان را به توسعه روستاها اختصاص داده و در این فرایند بخش خصوصی هم باید وارد کار شود.

افشانی تصریح کرد: گرچه تفکر غالب همچنان نگاه به منابع و تسهیلات دولتی است،  از امروز باید نگاهمان را به مردم و بخش خصوصی معطوف کنیم؛ زیرا ظرفیت سیستم بانکی محدود است و نمی توان بیشتر از آن انتظار داشت.

افشانی ضمن اعلام این نکته که باید برای زمین در روستا برنامه داشته باشیم، خاطرنشان ساخت: در حوزه صنایع دستی و گردشگری در روستا باید کار گسترده‌ای صورت گیرد و دانش را در تولیدات صنایع دستی وارد کنیم.

استاندار فارس در ادامه به افتتاح بزرگ‌ترین کارخانه تولید پنل‌های خورشیدی کشور در استان فارس اشاره کرد و اذعان داشت: همزمان 21 پروانه برای انرژی‌های نو صادر شده و هم اکنون  ۳۶ تقاضا در حال بررسی است. همچنین نباید از یاد برد با تولید مزرعه خورشیدی میتوان در روستاها اقتصاد پایدار مبتنی بر انرژی های پاک را بنیان نهاد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز