خبرگزاری کار ایران

درگذشت گزارشگر دیدار تاریخی ایران و استرالیا

asdasd
کد خبر : ۵۱۸۳۵۶

لس مورای یکی از گزارشگران بازی تاریخی سال 1997 یعنی استرالیا و ایران در ملبورن، در سن 72 سالگی درگذشت.

لس براون روز گذشته در 71 سالگی درگذشت. او اصلیتی مجارستانی داشت و هنگامی که فقط 11 ساله بود به همراه خانواده اش به استرالیا مهاجرت کردند.

لس در بدو ورود به استرالیا حتی یک کلمه هم قادر نبود به زبان انگلیسی صحبت کند اما سال ها بعد آنچنان به این زبان تسلط یافت که وارد دنیای گزارشگری هم شد. او اکنون یکی از برترین گزارشگران تاریخ فوتبال است.

لس بیست سال پیش یعنی آذر ماه 1376 بازی تاریخی ایران و استرالیا را به همراه جانی وارن (او نیز 13 سال قبل درگذشت) گزارش کرد، همان مسابقه تاریخی که با تساوی دو بر دو تمام شد تا ایران مجوز حضور در جام جهانی 98 فرانسه را به دست بیاورد.

مورای به عنوان روزنامه نگار، گزارشگر، نویسنده کتاب، مجری و کارشناس 35 سال برای توسعه فوتبال در استرالیا کشوری که در سالهای دور با فوتبال غریبه بود زحمت کشید. به همین خاطر استرالیایی‌ها به پاس این زحمات، به او لقب «آقای فوتبال» داده بودند. فردی که در پنج جام جهانی به عنوان مجری و گزارشگر حضور پیدا کرده بود و حضور در یک جام جهانی به میزبانی برزیل، آرزوی بزرگش بود که محقق شد و بعد از آن، بازنشستگی‌اش از کار حرفه‌ای در فوتبال و شبکه اس بی اس را اعلام کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز