خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق اصناف البرز:

اکثر موضوعات مرتبط با طرح تحول اقتصادی با اصناف ارتباط دارد

asdasd
کد خبر : ۵۱۸۲۰۷

رئیس اتاق اصناف مرکز استان البرز گفت: تقریبا تمام موضوعات مطرح شده در طرح تحول اقتصادی به نوعی با اصناف و سازمان‌‌های صنفی ارتباط دارد ؛ از این رو لازم است حمایت های بیشتری از اصناف صورت گیرد.

به گزارش ایلنا ، حمید کریمی در گفت وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران با بیان اینکه اصناف به عنوان بزرگترین تشکل بخش خصوصی نقش مهمی در اقتصادکشور دارند، افزود: اصناف علاوه بر داشتن بیش از ۱۷.۵ درصد سهم در تولید ناخالص داخلی، سهم بسزایی در تولید و اشتغال دارند.

وی ادامه داد: در حال حاضر اصناف چالش ها و مشکلاتی دارند که لازم است مسئولان ذیربط برای حل آنها اقدام کنند. مشکلات اصناف و سازمان‌های صنفی با توجه به طیف وسیع فعالیت این بخش از تولید تا مصرف کالاها و خدمات، گسترده‌تر از موضوع اصلاح نظام توزیع کالا و خدمات است.

کریمی اظهار دارد: نقش اصناف تنها به حوزه اقتصاد محدود نیست بلکه فعالیت این بخش به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم بر حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی جامعه تأثیر‌گذار است. با توجه به اهمیت حضور مؤثر اصناف در رشد تولیدات داخلی و‌جلب رضایت مصرف‌کنندگان در خرید و مصرف کالاها ‌و‌خدمات مورد نیازشان، این بخش نقش کلیدی و ‌حساسی در اجرای موفق برنامه‌های مختلف دولت برای اصلاح نظام اقتصادی کشور دارد.

وی افزود: با توجه به جایگاه ویژه اصناف در کشور این قشر هنوز با مشکلات عدیده ای روبه رو هستند و فعالان صنوف هنوز در بحث بیمه تامین اجتماعی مشکلات فراوان دارند .

کریمی با بیان اینکه استان البرز حدود ۸۰ هزار واحد صنفی دارد ، گفت: اصناف این استان مشکلاتی را در حوزه بیمه تامین اجتماعی و اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده دارند که از اتاق اصناف ایران می خواهیم این موضوعات را پیگیری کند.

رئیس اتاق اصناف کرج در پایان با بیان اینکه کسبه حبیبان خدا هستند، گفت: اصناف به عنوان بزرگترین تشکل بخش خصوصی و داشتن ارتباط با تمام نهادها و ارگان های اقتصادی و فرهنگی ، با اتحاد و انسجام می توانند مشکلات را مرتفع کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز