خبرگزاری کار ایران

عضو جامعه‌ اسلامی مهندسین‌ در گفت‌وگو با ایلنا:

منطق قابل‌قبولی پشت حرف‌های میرسلیم و قالیباف نیست/ نباید جذب جوانان بی‌بند و بار شویم

asdasd
کد خبر : ۵۱۷۹۱۹

عضو جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه اصولگرایی نو و کهنه ندارد، گفت: اگر در بحث نواصولگرایی دیدگاهی داشته باشند که باید روحانیون و قدیمی‌ها و مسن‌ترها را کنار بگذاریم و صرفا سراغ جوانان برویم، انحراف از اصولگرایی خواهد بود.

احمد نیک‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، در مورد بحث نواصولگرایی، گفت: دوستان هنوز فکر می‌کنند زمان انتخابات است و این بحث‌‌هایی که یا از سوی قالیباف و یا به نوعی دیگر میرسلیم مطرح می‌شود در راستای مصلحت نظام و انقلاب و اصولگرایی نیست .

منطق قابل قبولی پشت حرف‌های آقایان میرسلیم و قالیباف نیست

عضو جامعه‌ اسلامی مهندسین‌ با بیان اینکه موافق طرح موضوعات به این شکل نیستیم و منطق قابل قبول پشت حرف‌های آقایان میرسلیم و قالیباف نیست، گفت: اعتقادی به بحث‌‌هایی که آقایان می‌کنند نداریم لذا به مصلحت ندانسته و روی آن هم کار نمی‌شود و  قابل تامل هم نیست .

او افزود: اصولگرایان باید به شیوه دیگری دنبال این باشند که اگر گفتمان اصولگرایی ایراد دارد، اصلاح شود و اگر گفتمانی تعریف نشده، آن را مشخص و تعریف کنیم.

نیک‌فر بیان‌کرد: آسیب‌شناسی عملکرد اصولگرایان خوب است، اما اگر بخواهند مفاهیم و کلماتی را در اصولگرایی مطرح کنند خیلی گفتمان آقایان را قابل بحث نمی‌دانیم .

 اصولگرایی نو و کهنه ندارد

نماینده ادوار مجلس با تاکید بر اینکه‌ اصولگرایی نو و کهنه ندارد، اظهار داشت: اصولگرایان به اصولی پایند هستند و هیچ وقت در این پایبندی نباید تجدیدنظر شود. اصول ما اعتقادی است و پایبندی به نظام ، رهبری و خط امام تجدیدپذیر نیست که بخواهند در آن بازنگری صورت گیرد و تصمیم‌بگیرند این اصول باقی بماند یا نماند.

او تاکید کرد: اعتقادی به بحث نواصولگرایی نداریم.اگر نحوه برخوردمان در جامعه با اقشار مردم ایرادی دارد، باید آنها را اصلاح کنیم. اما اصول، نو و کهنه ندارد و یک اعتقادی داریم که زیر چتر روحانیت در خط امام و رهبری باید حرکت کنیم  و آن در راستای انقلابی است که امام تعریف کردند .

این فعال سیاسی اصولگرا بیان کرد: در اصول قانون اساسی هم موادی وجود دارد؛ مانند اصل جمهوریت و اسلامیت که هرگز اجازه داده نشده نسبت به آن بازنگری انجام شود، بنابراین اصول و خطوط و پارامتری که به عنوان اصولگرا تعریف شده‌ است، دیگر مورد بازنگری قرار نمی‌گیرد.

عدم رای‌آوری نامزد اصولگرایان در انتخابات را شکست تلقی نمی‌کنیم

نیک‌فر  با بیان اینکه جریان اصولگرا در انتخابات شکست نخورد و شکست و پیروزی تنها در رای‌آوری و عدم رای‌آوری نیست، اظهار داشت: درست است که افراد با هدف به دست گرفتن قدرت برای پیاده کردن انقلاب به شکل صحیح در صحنه انتخابات شرکت می‌کنند، اما اگر رای نیاورند شکست محسوب نمی‌شود، وقتی توانستیم با برنامه‌هایی که داشتیم ۴۰ درصد آرای کشور را متمرکز کنیم، دلیلی بر پیروزی است.  

او بیان‌کرد: عدم رای‌آوری نامزد اصولگرایان در انتخابات را شکست تلقی نمی‌کنیم بلکه  متحد شدن اصولگرایان مدنظر بود که این در هدف پیروزی حاصل شد. نمی‌دانم چرا به این امر توجه نمی‌شود.

نماینده مجلس هفتم گفت: اگر در بحث نواصولگرایی دیدگاهی داشته باشند که باید روحانیون و قدیمی‌ها و مسن‌ترها را کنار بگذاریم و صرفا سراغ جوانان برویم،  انحراف از اصولگرایی خواهد بود. جوانان را باید هدایت کنیم تا اصول را بپذیرند؟ یا اینکه‌ ما از اصول دست بکشیم و به سراغ جوانان برویم تا هرچه خواستند عمل کنند؟ معنی این بحث کدام است.

برخی در انتخابات‌ها به  گونه ای حرف می‌زنند که جوانان خوششان بیاید

او افزود: در برخی از انتخابات‌ها هم همین شعارها را می‌دهند و کف و سوت جوانان را اصل می‌گیرند و برای اینکه رای به دست آورند به گونه‌ای حرف می‌زنند که جوانان خوششان بیاید.

نیک‌فر تاکید کرد: تلاش ما زمانی درست است که جوانانی که ذاتا مسلمان هستند و دوستدار دین و انقلاب هستند را با اطلاعات درست آگاه کنیم تا جذب شوند نه اینکه ما برویم جذب جوانانی شویم که بی‌بند و بار هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز