خبرگزاری کار ایران

با حضور امیر آراسته؛

هفتمین همایش علمی شهید صیاد شیرازی برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۵۱۷۰۷۰

هفتمین همایش علمی شهید صیاد شیرازی صبح امروز در سالن اجتماعات دانشگاه هوایی شهید ستاری برگزار و در این مراسم از خانواده معظم شهید سپهبد صیاد شیرازی تجلیل شد.

به گزارش ایلنا، هفتمین همایش علمی شهید سپهبد علی صیاد شیرازی با عنوان «الگوی ماندگار» و با حضور امیر سرتیپ آراسته رئیس هیئت معارف جنگ شهید صیاد شیرازی، امیر سرتیپ نصیرزاده معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش، دکتر مهدی صیاد شیرازی فرزند این شهید والا مقام، امیر سرتیپ دوم بازنشسته بختیاری، امیر سرتیپ دوم خلبان بازنشسته برات‌پور، دیگر فرماندهان و پیشکسوتان نیروهای مسلح و جمعی از دانشجویان در دانشگاه هوایی شهید ستاری برگزار شد. 

در این همایش امیر سرتیپ دوم خلبان مهدی هادیان فرمانده دانشگاه هوایی شهید ستاری ضمن عرض خیر مقدم برگزاری همایش‌های شهدا را در راستای ادامه راه شهیدان دانست. 

او گفت: بزرگداشت شهدا برای این مملکت ضروری است و و امید است این گونه همایش‌ها بتواند اوج ایثارگری و دلاورمردی این بزرگواران را برای جامعه و بویژه نسل جوان بیان کند. 

امیر هادیان افزود: زندگی شهید صیاد شیرازی سراسر، اعتماد به نفس، شجاعت، معنویت و اخلاص است و بنا بر فرمایش فرمانده معظم کل قوا، شایسته است این شهید که مردی صالح، سرباز مخلص خدا و فرمانده شجاع به عنوان اسوه و الگو به جامعه معرفی شود. 

او در پایان اظهار داشت: شهدای ۸ سال دفاع مقدس دارای ویژگی‌های شخصیتی خاص و منحصر به فردی بودند که باید ابعاد مختلف زندگانی آن بزرگواران برای نسل جوان تشریح شود. 

در ادامه امیر سرتیپ دوم بازنشسته ابوالقاسم کیا از پیشکسوتان و همرزمان آن شهید والا مقام گفت: شهید صیاد شیرازی با ویژگی‌های بارز اخلاقی، نبوغ نظامی و شخصیت معنوی خود هزاران سال در تاریخ جاودانه خواهد ماند

او افزود: شهید صیاد شیرازی یک نظامی شجاع، با اعتماد به نفس، با برنامه و دارای نبوغ نظامی و فردی مومن، متقی، با اخلاص و پرهیزکار به شمار می‌رود که تمام وجود ایشان در قرآن، دین و نماز ذوب شده بود. 

امیر کیا با بیان اینکه شهید صیاد تمام موفقیت‌های خود را از نماز اول وقت می‌دانست، اظهار داشت: بنا بر فرمایش آیت الله بهاءالدینی، شهید صیاد شیرازی هزار اخلاق نیکو داشت که برای هر یک از آن‌ها می‌توان هزار کتاب تالیف کرد. 

گفتنی است در این همایش چندین مقاله علمی در خصوص زندگی، خصوصیات و ابعاد شخصیتی و نظامی شهید صیاد شیرازی ارائه شد و به مقاله بر‌تر هدایایی اهداء شد. 

در پایان از خانواده معظم شهید سپهبد صیاد شیرازی تجلیل شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز