خبرگزاری کار ایران

در دیدار فرستاده ویژه چین مطرح شد:

استقبال تهران از آمادگی پکن برای کمک به روند گفت‌وگوهای آستانه

asdasd
کد خبر : ۵۱۴۷۲۰

فرستاده ویژه چین در امور سوریه امروز با مدیرکل خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت امور خارجه دیدار کرد.

به گزارش ایلنا، در این دیدار، شیه شیائو یان ضمن حمایت چین از استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه بر مواضع قاطع کشورش در مبارزه علیه افراط‌گرایی در جهان تاکید کرده و هرگونه مداخله خارجی در امور دیگر کشور‌ها را محکوم کرد. 

او با اشاره به سابقه روابط خوب و طولانی چین با جمهوری اسلامی ایران و سوریه، آمادگی کشورش را برای همکاری موثر در مبارزه با تروریسم اعلام کرد و اظهار داشت: از نظر چین تنها راه‌حل بحران در سوریه، راه‌حل سیاسی و گفت‌وگوهای سوری ـ سوری است و چین از این امر حمایت می‌کند. 

طرف چینی هم‌چنین از ابتکارات سه کشور ایران، روسیه و ترکیه در آستانه و کمک به کاهش خشونت‌ها استقبال و خاطرنشان کرد: چین آماده ارائه کمک‌های لازم برای تقویت آتش بس در سوریه است. 

محمد ایرانی نیز در این دیدار با تاکید بر اشتراک مواضع ایران و چین در قبال تحولات جاری در سوریه، بر ضرورت تداوم مشورت‌های دو کشور برای کمک به خاتمه بحران جاری و همچنین کمک به مردم این کشور در روند بازسازی سوریه تاکید کرد. 

او همچنین از آمادگی دولت چین برای کمک به روند گفت‌وگوهای آستانه استقبال کرده و بر ضرورت تلاش همه کشورهای جهان برای پایان دادن به مصائب مردم سوریه تاکید کرد. 

این دومین سفر نماینده ویژه چین در امور سوریه به ایران و در پاسخ به سفر آقای ایرانی در اسفند ۹۵ به پکن است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز