خبرگزاری کار ایران

با میزبانی رسانه ملی برگزار شد؛

نشست شورای‌عالی زکات با حضور علی ربیعی/ تشکیل کمیته‌ای برای تبلیغ و ترویج زکات

asdasd
کد خبر : ۵۱۴۷۱۸

نشست شورای‌عالی زکات با حضور علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در رسانه ملی برگزار شد.

به گزارش ایلنا، اعضای شورای‌عالی زکات در این نشست ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته بر استفاده از ظرفیت رسانه ملی در ترویج و فرهنگ سازی زکات - این واجب دینی - تاکید کردند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این نشست گفت: موضوع زکات به‌جای کارگروه نیازمند کارگزار است و باید از نهادهای مستقر در روستا‌ها برای تبلیغ این واجب دینی استفاده کرد و نتایج اثرات و برکات آن منعکس شود.

ربیعی افزود: سیاست دولت‌ها، چون هدفمند نبوده نتوانسته فقر و نابرابری را ریشه‌کن کند پس بنابراین نیازمند توجه جامعه به سنت‌های دینی نظیر خیرات، وقف، خمس و زکات هستیم.

در ادامه این نشست حجت‌الاسلام قرائتی با اشاره به اینکه کلمات زکات و برکت ۳۲ مرتبه در قرآن تکرار شده، افزود: بعد از غفلت چند ساله درباره این امر واجب باید از افراد محبوب و عامل به زکات برای تبلیغ و ترویج آن بهره برد.

فتاح رئیس کمیته‌امداد امام‌خمینی(ره) در این نشست با اشاره به رشد ۲۴۱ درصدی جمع‌آوری زکات در ۳ ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه اظهار کرد: زکات تنها امر واجب در کارکرد کمیته امداد است که متاسفانه مغفول مانده و انجام این تکلیف شرعی نیاز به تبیین و تبلیغ بیشتری دارد.

وی ادامه داد: سال‌گذشته ۲۶۷ میلیارد تومان زکات واجب و مستحبی جمع‌آوری شده که ۶۶ درصد آن صرف خرید جهیزیه، معیشت، درمان، مسکن فقرا و نیازمندان و مابقی آن در ساخت طرح‌های عمرانی عام‌المنفعه همان استان هزینه شده است. محل مصرف زکات از همان محل جمع آوری آن است.

در این نشست مصوب شد کمیته‌ای برای تبلیغ و ترویج زکات تشکیل شود تا تولیداتی اثرگذار از رسانه ملی پخش شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز