خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت نفت و گاز زاگرس جنوبی:

زاگرس جنوبی امسال ۶۶ میلیارد متر مکعب گاز تولید می کند

asdasd
کد خبر : ۵۱۴۶۵۵

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی اعلام کرد: این شرکت در سال جاری تولید ۱۷۵ میلیون متر مکعب گاز و در چهار ماه سرد سال ۲۰۰ میلیون متر مکعب گاز را هدفگذاری کرده است.

به گزارش ایلنا، غلامحسین منتظری در رابطه با برنامه پیشنهادی تولید نفت و گاز میادین شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی در سال جاری تصریح کرد: بر اساس برنامه پیشنهادی میانگین تولید گاز این شرکت در طی سال حدود ۱۷۵ میلیون متر مکعب و در چهار ماه سرد سال ۲۰۰ میلیون متر مکعب خواهد بود. همچنین در زمینه تولید نفت روزانه شش هزار بشکه پیشنهاد شده است.

وی توان تولید گاز زاگرس جنوبی را ۲۱۰ میلیون متر مکعب در روز اعلام کرد و افزود: توان تولید میعانات گازی این شرکت نیز در زمان حداکثر تولید به ۶۷ هزار بشکه در روز و توان تولید نفت نیز شش هزار بشکه در روز است که این محصولات به پالایشگاه فجر جم، پالایشگاه پارسیان، شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، خط لوله سراسری شماره دو، پالایشگاه گاز سرخون و پالایشگاه نفت شیراز ارسال می شود.

منتظری مهمترین پروژه های آتی زاگرس جنوبی را شامل احداث ایستگاه های تقویت فشار کنگان، وراوی و هما، توسعه فاز دوم میدان آغار، توسعه پالایشگاه فراشبند و توسعه میدان های دی، سفیدزاخور، هالگان، سپید باغون، زیره، نمک غربی، خارتنگ و گشوی جنوبی برشمرد.

منتظری همچنین مجموع ارزش محصولات تولیدی شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی در سال ۱۳۹۵ را با تولید ۶۲ میلیارد و ۱۴ میلیون متر مکعب گاز، ۱۹ میلیون و ۹۹۳ هزار بشکه میعانات گازی و دو میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه نفت، ۹ میلیارد و ۱۷۳ میلیون دلار با احتساب نفت بشکه ای ۵۰ دلار و هر متر مکعب گاز معادل ۱۳ سنت٬ اعلام کرد.

شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی یکی از سه شرکت زیر مجموعه شرکت نفت مناطق مرکزی ایران است. این شرکت دارای پنج منطقه عملیاتی نار و کنگان٬ آغار و دالان٬ پارسیان٬ سرخون و گشوی جنوبی سروستان و سعادت آباد و ۹ میدان گازی آغار، دالان، نار، کنگان، سرخون، تابناک، هما، وراوی و شانول و دو میدان نفتی سعادت آباد و سروستان است. گستره عملیاتی این شرکت در استان های فارس، بوشهر و هرمزگان است و در آینده نزدیک با توسعه و بهره برداری از میادین اکتشافی جدید به استان های کهکیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری توسعه می یابد. افزون بر ۱۱ میدان فعال، ۳۷ میدان اکتشافی جدید در حوزه عملیاتی شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی قرار دارد که طی سال های آتی توسعه و راه اندازی تعدادی از آنها در برنامه قرار دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز