خبرگزاری کار ایران

محسن سرخو:

مقاومت شرکت بهره‌برداری مترو در برابر تشکیل شورای اسلامی کار

asdasd
کد خبر : ۵۱۴۵۷۸

رییس کمیته حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: شرکت بهره‌برداری مترو حق بیمه کارکنان را از فیش‌ حقوقی آن ها کسر می‌کند اما به حساب شرکت‌های بیمه گذار واریز نمی‌کند.

به گزارش ایلنا، محسن سرخو در تذکری پیش از دستور سیصدو شصت و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مسائل و مشکلات پیش آمده برای کارکنان شرکت بهره‌برداری مترو خواستار رفع این مشکلات در سریعترین زمان ممکن شد.

رئیس کمیته حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران گفت: حق بیمه تامین اجتماعی کارکنان شرکت بهره‌برداری مترو از ابتدای خرداد ۹۶ تاکنون پرداخت نشده است و همین موضوع موجب شده تا دفترچه‌های درمانی کارکنان در مراکز درمانی پذیرش نشود. این در حالی است که به صورت مداوم و ماهیانه مبالغ مذکور از حساب ایشان کسر گردیده است. همچنین حق بیمه‌ای کارکنان در سنوات گذشته تاکنون پرداخت نشده که باعث ایجاد مسائل گوناگون برای کارکنان در شرف بازنشستگی شده است. حق بیمه تکمیلی کارکنان شرکت بهره‌برداری مترو نیز پرداخت نمی‌شود ، این در حالیست که تحت این عنوان مبالغی از حقوق پرسنل کم کرده‌اند اما در موعد مقرر به حساب شرکت‌های بیمه گذار واریز نشده است.

وی افزود: تغییر عناوین شغلی تعدادی از کارکنان به بهانه تغییر نمودار سازمانی موجب شده است سوابق برخی افراد که پیش از این در کار سخت و زیان‌آور بوده اند با مشکل مواجه شود.

رییس فراکسیون کارگری شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: عدم شارژ کارت رفاهی کارکنان موسوم به پارسیان از سال ۹۵ تا کنون و عدم پرداخت بدهی به صندوق ذخیره شهرداری تهران در حالی که کسورات مذکور به صورت ماهیانه از فیش حقوقی کارکنان شرکت کسر شده نیز‌ از جمله دیگر مسائلی است که موجب بروز مشکلاتی برای کارکنان شرکت بهره‌برداری مترو شده است.

سرخو در پایان با انتقاد از مقاومت شرکت بهره‌برداری مترو در برابر تشکیل شورای اسلامی کار علی‌رغم تکلیف قانونی در این سازمان تصریح کرد: اگر این شرکت نیز مانند بسیاری از سازمان‌های دیگر زیرمجموعه شهرداری ، شورای اسلامی کار داشت بسیاری از این مسائل بروز نمی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز