خبرگزاری کار ایران

حقوق و مالکیت آثار هنری پیگیری شود

asdasd
کد خبر : ۵۱۴۵۵۵

رئیس کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ضرورت دارد دستگاه‌ها و نهادهای مسئول برای تحقق رعایت حقوق آثار هنری همکاری کنند.

به گزارش ایلنا، محمدحسین ایمانی خوشخو (رئیس کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی) در جلسه این کمیسیون گفت: عدم رعایت حقوق آثار هنری و کپی آثار از مسایل جدی است که چالش‌ها و مشکلاتی را برای هنرمندان، نهاد‌ها و مجموعه‌ها ایجاد می‌کند و لازم است به منظور رعایت حقوق آثار، قوانین و آیین نامه برای حقوق و مالکیت آثار هنری پیگیری شود. در مواردی ناهماهنگی بین دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی آسیب‌هایی را به مالکیت آثار هنری وارد می‌کند.

ایمانی خوشخو، با تأکید بر طرح مباحث و رویدادهای هنری کشور در کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مسایل متعدد و متنوعی در عرصه هنر وجود دارد که کمیسیون سعی می‌کند بر اساس ضرورت و اولویت آن‌ها را بررسی کند.

در این جلسه کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی هم‌چنین طرح «نمایشگاه جهانی فرهنگ عاشورا» ارائه و بررسی شد و اعضای کمیسیون سوالات و مواردی را درباره ضرورت‌ها، اهداف، جایگاه و کارکردهای آن بیان کردند و مقرر شد بررسی جامع و دقیق این طرح در آینده انجام شود.

در این جلسه اعضا در خصوص مسائلی همچون مالکیت معنوی برنامه‌های هنری صدا و سیما، ارزیابی کنسرت‌های موسیقی، کنگره بین المللی هنر اسلامی، اجراهای کنسرت سمفونیک تهران با هنرمندان ایتالیا و مسائل روز سینمای کشور نکاتی را بیان کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز