خبرگزاری کار ایران

رییس اداره سلامت کودکان وزارت بهداشت خبر داد؛

ابلاغ آیین‌نامه مرکز جامع تکامل کودکان تا مهرماه

asdasd
کد خبر : ۵۱۴۵۲۵

رییس اداره سلامت کودکان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ابلاغ آیین‌نامه مرکز جامع تکامل کودکان تا مهرماه خبر داد.

به گزارش ایلنا،  سیدحامد برکاتی گفت: یکی از برنامه‌های مداخلات تکاملی کودکان تدوین آیین نامه مرکز جامع تکامل کودکان است که تا مهرماه ابلاغ می‌شود.

وی از دیگر برنامه‌های این اداره به تشکیل کمیته کشوری تکامل کودکان در سال ۹۰، ایجاد تست غربالگری کودکان در سال ۹۱، آموزش اعضای هیات علمی، مدیران گروه سلامت خانواده، پزشکان و غیرپزشکان تیم سلامت، انتخاب پزشکان معین در برنامه تکامل کودکان در هر شهرستان توسط دانشگاه علوم پزشکی (۴۴۰ پزشک معین، ۱۰۹ پزشک عمومی، ۳۵ فوق تخصص و مابقی متخصص) اشاره کرد.

وی با اعلام اینکه منابع برنامه کودکان از سال ۹۲ تاکنون ۷ برابر شده است، اضافه کرد: غربالگری در کودکان ۱۲ ماهه از سال ۹۲، اقدام در انتخاب تست تشخیصی و ایرانی سازی آن، تدوین راهنمای بالینی، طراحی مدل مرکز جامع خدمات تکاملی کودک و پایلوت آن در ۸ دانشگاه علوم پزشکی نیز برنامه‌های دیگر این اداره بوده است.

برگزاری اولین همایش بین المللی بهداشت، سلامت و تکامل کودک

 برکاتی با اشاره به برگزاری اولین همایش بین المللی بهداشت، سلامت و تکامل کودکان در سال جاری از انتشار فراخوان این همایش در آینده نزدیک خبر داد و گفت: اداره سلامت کودکان ۶ برنامه اصلی در برنامه سلامت کودکان دارد که از آن جمله می‌توان به مراقبت ادغام یافته کودک سالم، مراقبت ادغام یافته ناخوشی‌های اطفال، ترویج تغذیه با شیر مادر، نظام مراقبت مرگ کودکان و احیای کودکان اشاره کرد.

رییس اداره سلامت کودکان وزارت بهداشت افزود: کودکان زیر ۵ سال باید ۱۰ کتاب داشته باشند که هم اکنون اینگونه نیست و باید به این میزان دست پیدا کنیم.

 برکاتی اظهار داشت: ۳۴ درصد کودکان ما از بازی اجتماعی محرومند و تعامل اجتماعی یاد نمی‌گیرند.

وی افزود: بچه‌های زیر دو سال نباید تلویزیون نگاه کنند و بالای دو سال هم نباید بیش از یک ساعت تلویزیون ببینند که این امر در ۷۴ درصد کودکان رعایت نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۳۴ درصد بچه‌ها یک اسباب بازی و کمتر دارند، گفت: در آموزش ابتدایی کودکی ۵۰ درصد بچه‌ها باید مهدکودک بروند که ایده آل ۷۵ درصد است ولی فقط ۲۰ درصد کودکان در مناطق برخوردار مهدکودک برده می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز