خبرگزاری کار ایران

دوره فعالیت سرگئی کیسلیاک به پایان رسید

asdasd
کد خبر : ۵۱۴۴۶۹

دوره فعالیت سفیر روسیه در واشنگتن که از عناصر کلیدی در تحقیقات مربوط به دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ میلادی به شمار می‌رود، به پایان رسید.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، دوره فعالیت «سرگئی کیسلیاک» سفیر روسیه در ایالات متحده آمریکا که از وی به عنوان یکی از عناصر کلیدی در خصوص دخالت مسکو در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ ایالات متحده یاد می‌شود، به پایان رسید. 

سفارت روسیه در واشنگتن با درج توئیتی در صفحه رسمی خود اعلام کرد تا زمانی که جانشین سرگئی کیسلیاک مسئولیت وی را به دست بگیرد، «دنیس گونچار» وزیر مشاور و معاون رئیس هیات مامور روسیه در آمریکا به عنوان کاردار، مسئولیت سفارت را برعهده خواهد داشت. 

انتظار می‌رود «آناتولی آنتونوف» معاون وزیر خارجه روسیه جایگزین سرگئی کیسلیاک که از سال ۲۰۰۸ میلادی به عنوان سفیر روسیه در ایالات متحده در حال فعالیت است، شود. 

کرملین باید نامزدی آنتونوف برای تصدی این سمت را تایید کند. این در حالی است که آمریکا در حال تحقیقات گسترده‌ای در خصوص مداخله روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده است. 

نام کسلیاک در ارتباط با برخی از نزدیکان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا مطرح شده و کمیته‌های تحقیقاتی کنگره ایالات متحده آمریکا در حال بررسی دخالت روسیه و روابط احتمالی مسکو با کمپین انتخاباتی ترامپ هستند. 

روزنامه واشنگتن پست در شماره روز جمعه خود نوشت که مذاکرات سفیر روسیه توسط جاسوس‌های آمریکایی استراق سمع شده که در آن سرگئی کیسلیاک در گفت‌وگو با مقام‌های روس اعلام کرده بود در خصوص کمپین انتخاباتی سال ۲۰۱۶ میلادی آمریکا با «جف سشنز» وزیر دادگستری کابینه ترامپ در خصوص مسائل مرتبط با انتخابات و همچنین مسائلی که برای مسکو از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت‌وگو کرده است. 

جف سشنز هر گونه صحبت با مقام‌های روس در این خصوص را رد کرده و افزود دیدار وی با سفیر روسیه فقط به عنوان یک سناتور آمریکایی بوده است. 

 «مایکل فلین» مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید نیز پس از افشای گفت‌وگو‌هایش با سفیر روسیه و گمراه کردن معاون رئیس‌جمهوری در این خصوص مجبور به استعفا شد. 

پسر و داماد ترامپ نیز رابطه‌هایی با برخی مسئولان روسیه داشته‌اند که اخیرا فاش شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز