خبرگزاری کار ایران

«خزانه‌دار» و «معاون امور فرهنگی و پژوهشی» فارابی منصوب شدند

asdasd
کد خبر : ۵۱۴۳۲۸

طی احکام جداگانه «خزانه‌دار» و «معاون امور فرهنگی و پژوهشی» بنیاد سینمایی فارابی منصوب شدند.

به گزارش ایلنا، طی حکمی از سوی رئیس هیات امنای بنیاد سینمایی فارابی «مجید مغنیان» به سمت «خزانه‌دار» و «مسعود نقاش‌زاده» نیز در حکمی از سوی مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی به سمت «معاون امور فرهنگی و پژوهشی» منصوب شدند.

در متن حکم «مجید مغنیان» که به امضای محمد مهدی حیدریان رئیس هیات امنای بنیاد رسیده، آمده است:

«به استناد بند ۲- الف-۲ اساسنامه و با توجه به مصوبه مورخ ۳/۴/۹۶ هیات امناء، ضمن تقدیر از زحمات جناب آقای مهدی پیماندار در طول دوران تصدی این سمت، به موجب این حکم به عنوان خزانه‌دار بنیاد سینمایی فارابی منصوب می‌شوید. ساماندهی و برقراری انضباط مالی و اداری، حفظ و حراست اموال و دارایی بنیاد، به روز رسانی و اجرای دقیق ضوابط مالی و اداری، رعایت صرفه‌و صلاح بنیاد وارائه گزارش دوره‌ای از جمله وظایف دارای اولویت جنابعالی است که با تعامل و همکاری اعضای محترم هیات عامل و دیگر بخش‌های بنیاد باید پی‌گیری شود. توفیق جنابعالی را از خداوند متعال خواستارم».

طبق اساسنامه بنیاد سینمایی فارابی، هیات عامل این بنیاد (مدیرعامل، قائم مقام و خزانه‌دار) با حکم رئیس هیات امنای بنیاد منصوب می‌شوند.

همچنین در حکم «دکتر مسعود نقاش‌زاده» که به امضای علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد رسیده است، ذکر شده است:

«نظر به تعهد، توانایی و تجارب ارزنده جنابعالی در مدیریت امور فرهنگی، پژوهشی و سینما، و تعامل سازنده با اهالی سینما، به موجب این حکم به عنوان «معاون امور فرهنگی و پژوهشی» بنیاد سینمایی فارابی منصوب می‌شوید. بازاندیشی، برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری موارد ذیل به منظور مشارکت بنیاد فارابی در ارتقای همه جانبه سینمای حرفه‌ای مورد توجه است:

•  برنامه‌ریزی برای تجدید سازمان و ساختار معاونت فرهنگی، متناسب با مأموریت‌های نوین بنیاد

•  ایجاد زمینه‌ها و روش‌های مناسب برای شکل‌گیری و تقویت رویکرد صنعتی در تولیدات سینمایی

•  تعامل بیشتر با فرهنگ‌سازان و فیلم‌سازان برجسته کشور

•  حمایت از تولید آثار متنوع و ارزشمند سینمایی و تولید محصولات مشترک

•  توجه ویژه به تقویت سینمای کودک و نوجوان

•  ایجاد زمینه‌ها و روش‌های مناسب برای تولید و ارتقای متن و فیلمنامه

•  تنوع تولید فیلمنامه در ژانرها و مضامین گوناگون

•  سفارش و اجرای پژوهش‌های تخصصی

امید است با توکل به خداوند بزرگ و جدیت، بهره‌گیری از دانش و تجربه صاحب‌نظران و همراهی معاونان، مدیران و همکاران بنیاد و تعامل با سایر موسسات سینمایی، این امر به نحو مطلوب تحقق یابد و در فرایند تحول بنیاد سینمایی فارابی و تحقق اهداف آن نقشی موثر ایفا نمایید.»

مسعود نقاش‌زاده نویسنده، کارگردان و مدرس دانشگاه؛ دارای دکترای پژوهش هنر (با گرایش سینما)، کارشناسی ارشد سینما و کارشناسی کارگردانی فیلم است. وی مسئولیت‌های متعدد اجرایی از جمله معاون آموزش و پژوهش خانه سینما، معاون پژوهشی دانشگاه صدا و سیما، معاون تولید و مشاور عالی مرکز سیما فیلم و معاون تأمین و تولید موسسه رسانه های تصویری به عهده داشته و عضو هیئت علمی دانشگاه نیز هست.

وی داور بخش بین‌الملل جشنواره فیلم رشد (۱۳۸۶)؛ اولین، دومین و سومین جشنواره‌ی تلویزیونی جام جم (۱۳۹۲-۱۳۹۰) و سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت (۱۳۹۳) نیز بوده است.

مجید مغنیان فارغ التحصیل کارشناسی تکنولوژی آموزشی، کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی و دانشجوی دکترای مدیریت DBA است.  از سوابق هنری وی می‌توان به؛ تهیه کننده فیلم مستند آموزشی خط خودآوا در قران کریم (۱۳۷۷)؛ تهیه کننده برنامه تلویزیونی معرفی اندیشمندان مدیریت (۸۷-۱۳۸۳)؛ مدیر تولید برنامه های تلویزیونی معاونت سیما با عناوین: شرق شناسی، جهان ایرانی و ایران جهانی، شناخت موزه های جهان در اسپانیا، ایتالیا، هلند، فرانسه، یونان (۸۶-۱۳۸۳)؛تهیه کننده برنامه های تلویزیونی فلسفه از نظر تا عمل، میراث علمی و فلسفی خواجه نصیرالدین طوسی، دیار عاشقان (۹۲-۱۳۸۸) اشاره کرد. همچنین وی معاون اداری‌مالی و حقوقی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی بوده است.

همچنین مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی ضمن تقدیر از زحمات «مسعود احمدیان» معاون سابق فرهنگی و پژوهشی بنیاد، وی را طی حکمی به عنوان «مشاور مدیرعامل» منصوب کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز