خبرگزاری کار ایران

کریم ذوالفقاری خبر داد:

پیش‌بینی خرید ۶۰۰ هزار تن گندم در سال‌جاری

asdasd
کد خبر : ۵۱۲۴۴۱

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: سال‌جاری به‌دلیل شرایط جوی پیش‌بینی عملکرد در خرید به ۶۰۰ هزار تن می‌رسد.

به گزارش ایلنا، کریم ذوالفقاری در بازدید مراکز خرید تضمینی گندم با تاکید بر اینکه مسئولان مراکز خرید باید نسبت به کنترل باسکول‌ها باید نهایت دقت را داشته باشند، افزود: با توجه به شرایط سخت جوی در سال‌جاری کشاورزان با سختی تمام نسبت به کشت گندم اقدام کردند نباید به‌خاطر کوتاهی در انجام وظیفه حقی از کشاورزان کردستانی ضایع شود.

وی گفت: یکی از موارد مهم در مراکز خرید گندم، بهسازی، وجود آزمایشگاه و پیش بینی مواقع بحران است که در راستای رفاه بیشتر کشاورزان در مراکز خرید تضمینی گندم باید رعایت شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: مراکز تعاونی روستایی به مردم تعلق دارد تلاش می‌شود خرید تضمینی گندم به طور توسط سازمان تعاونی روستایی انجام شود سال گذشته ۶۰ درصد از خرید گندم در کردستان توسط سازمان تعاون روستایی انجام شد.

وی همچنین یادآور شد: در زمان برداشت گندم نظارت فنی بر ادوات کشاورزی لازم و ضروری است کمباین ها باید قبل از برداشت گندم توسط اکیب های فنی و متخصص سرویس و تجهیز شوند.

ذوالفقاری اظهار داشت: کردستان یکی از استانهای مطرح کشوری در تولید گندم است که بیشترین گندم مصرفی کشور را تولید می کند. 

وی در ادامه با اشاره به ۵۵۵ هزار هکتار اراضی دیم و آبی گندم در کردستان عنوان کرد: سال گذشته با ۸۵۶ هزار تن شاهد بیشترین میزان خرید تضمینی گندم در استان بودیم اما در سال جاری به دلیل شرایط جوی پیش بینی عملکرد در خرید به ۶۰۰ هزار تن می رسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان تاکید کرد: به علت دیر سبزی مزارع گندم پیش بینی شد  ۳۵۰ هزار تن گندم تولید شود اما با ورود به موقع کارشناسان در راستای تغذیه مزارع گندم این میزان به ۶۰۰ هزار تن رسید.

وی گفت: در حال حاضر تا امروز ۱۰ تا ۱۵ درصد برداشت گندم در مزارع انجام شد مراکز با آمادگی کامل نسبت به خرید تضمینی گندم مازاد برنیاز کشاورزان اقدام نموده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز