خبرگزاری کار ایران

بسته خبری امروز سرویس سیاسی ایلنا؛

آزادی حسین فریدون از زندان/ برگزاری مراسم چهلم شهدای حادثه تروریستی تهران/ ارائه فهرست ۳۰ نفره زنان توانمند به روحانی/ افشای هویت زندانی دوتابعیتی

asdasd
کد خبر : ۵۱۲۴۱۳

آزادی حسین فریدون، درخواست رییس کانون وکلای مرکز از رییس قوه قضاییه،‌ حضور زنان در کابینه، درخواست آزادی زندانیان آمریکایی، دیدار سرلشگر باقری با حجت السلام رییسی، مراسم چهلم شهدای ترور، نظر دادستان کل کشور درباره فیلترینگ اهم اخبار امروز بود.

به گزارش‌ایلنا، مهم‌ترین خبرهای دوشنبه ۹۶/۴/۲۷ به شرح زیر است:

***حسین فریدون با تامین قرار آزاد شد

حسین فریدون عصر امروز با تامین قرار مورد نظر قاضی رسیدگی‌کننده به اتهاماتش به صورت موقت آزاد شد. 

به گفته سخنگوی قوه‌قضاییه حسین فریدون شنبه شب به دلیل عدم تامین قرار وثیقه راهی زندان شده بود.

***روحانی حادثه متروی شهرری از بیمارستان ترخیص شد/ انتقام‌جویی؛ انگیزه احتمالی ضارب

حسن ذوالفقاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا از ترخیص حجت‌اسلام ذوالفقاری روحانی مجروح در حادثه متروی شهر‌ری خبر داد و گفت: ساعتی پیش پدرم از بیمارستان ترخیص و برای سپری کردن دوران نقاهت در منزل بستری است.

***وزارت کشور ادعای عدم حمایت دولت از متروی تهران را رد کرد

مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور در یک یادداشت رسانه‌ای اخبار منتشر شده در مورد عدم حمایت دولت از مترو را رد کرد.

***تکذیب صفحه اینستاگرامی منسوب به سخنگوی دولت

دفتر سخنگوی دولت طی اطلاعیه ای انتساب هرگونه صفحه به محمدباقر نوبخت در شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام را تکذیب کرد.

***درخواست رییس کانون وکلا از آیت‌الله لاریجانی برای جلوگیری از برگزاری آزمون وکالت از سوی مرکز مشاوران قوه‌قضاییه

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز در نامه‌ای از رییس‌قوه‌قضاییه درخواست کرد مانع برگزاری آزمون وکالت از سوی مرکز مشاوران قوه‌قضاییه شود.

***قلع و قمع دو واحد ساختمان ویلایی و بازگشت ۱۴ هزار متر مربع اراضی دولتی به بیت‌المال

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان غربی از قلع و قمع دو واحد ساختمان ویلایی مجلل در ارتفاعات مشرف به دریاچه سد شهرچایی ارومیه و بازگشت بیش از ۱۴ هزار متر مربع از زمین‌های منابع طبیعی و اراضی دولتی به بیت المال خبر داد.

***ترامپ، اسراییل و عربستان می‌خواهند ایران به سمت نابودی برجام حرکت کند

سیدعلی خرم سفیر اسبق ایران در مقر اروپایی سازمان ملل متحد در ژنو تاکید کرد: بازیگرانی همانند ترامپ، اسرائیل و عربستان به دنبال آن هستند تا ایران مجددا به شرایط پیشابرجام بازگردد. آن‌ها می‌خواهند ایران، خود به سمت زیر سوال بردن و نابودی برجام حرکت کند.

***جامعه زنان هرگز به‌دنبال سهم‌خواهی از دولت نبوده است

سیده فاطمه ذوالقدر نایب رییس نخست فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که جامعه زنان هرگز به‌دنبال سهم‌خواهی از دولت نبوده، بر بازتاب مثبت حضور زنان در کابینه در سطوح داخلی و بین‌المللی تاکید کرد و گفت: انتظار می‌رود روحانی فرصت حضور زنان در کابینه دوازدهم را فراهم کند

***آمریکا خواستار آزادی اتباع زندانی خود در ایران شد

روز گذشته ساعتی پس از اظهارات سخنگوی قوه قضائیه ایران در مورد محکومیت یک شهروند آمریکایی دیگر به ۱۰ سال زندان، خواستار آزادی هر چه سریع‌تر شهروندان زندانی خود در ایران شد.

***سرلشکر باقری با حجت‌الاسلام رییسی دیدار کرد

سرلشکر محمدباقری پیش از ظهر امروز با حجت‌اسلام سید ابراهیم رییسی دیدار کرد.

***صالحی و سردار باقری با علم‌الهدی دیدار کردند

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و رئیس سازمان انرژی اتمی امروز با نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و امام جمعه مشهد مقدس دیدار و گفت‌وگو کردند.

***مراسم چهلم شهدای حمله تروریستی داعش به مجلس فردا برگزار می‌شود

مراسم چهلم شهدای حمله تروریستی به مجلس با حضور رییس مجلس شورای اسلامی و خانواده‌های این شهیدان فردا در محل ساختمان پارلمان برگزار می‌شود.

***فیلتر سایت‌ها و کانال‌های فضای مجازی با دستور شخصی انجام نمی‌شود/ وزارت ارتباطات تسلیم قانون باشد

حجت الاسلام منتظری دادستان کل کشور اعلام کرد: فیلتر سایت‌ها و کانال‌های شبکه مجازی از دو طریق دستور قضایی و یا تصویب و دستور کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه انجام می‌شود و افراد نمی‌توانند با نظر شخصی خود اقدام به چنین کاری کنند.

***پاسخی به درخواست کانون برای معرفی وکلای متخلف داده نشده است

امیر حسین آبادی رییس کانون وکلای دادگستری مرکز با تاکید براینکه راه‌حل رفع مشکل اشتغال فارغ‌التحصیلان حقوق این نیست که کانون وکلا به همه آنها پروانه وکالت دهد، اعلام کرد که با وجود اینکه برخی مقامات قضایی گفته‌اند با برخی از وکلای متخلف برخورد کرده‌ایم اما تاکنون اسامی آنها را اعلام نکرده‌اند.

***احتمال برگزاری مجمع ملی فوق العاده جبهه مردمی

سید محمد حسینی سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب گفت:هنوز برای برگزاری مجمع ملی فوق العاده جمع‌بندی نهایی صورت نگرفته است اما احتمال برگزاری آن ظرف ماه‌های آینده وجود دارد تا با نشاط بیشتری فعالیت خود را پیش ببریم.

***هویت زندانی دوتابعیتی آمریکایی-چینی فاش شد

پایگاه خبری آمریکایی هویت زندانی دو تابعیتی آمریکایی-چینی را که سخن‌گوی قوه قضاییه روز گذشته از محکومیت حبس ۱۰ ساله او خبر داد را افشا کرد.

***برگزاری نشست مجمع عمومی فراکسیون درباره نحوه اعطای رای‌اعتماد به کابینه دوازدهم

بهرام پارسایی سخنگوی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری نشست مجمع عمومی روز سه‌شنبه این فراکسیون از تصمیم‌گیری نهایی درباره نحوه اعطای رای‌اعتماد به کابینه دوازدهم در این جلسه خبر داد.

 

***مبانی پرداخت حقوق هیات مدیره شرکت‌های دولتی هیچ تغییری نکرده است

دبیرخانه شورای اطلاع‌رسانی دولت طی اطلاعیه‌ای هر گونه تغییر در پرداخت حقوق مدیران و اعضای هیات مدیره شرکت‌های دولتی را تکذیب کرد.

***بهبود محیط کسب و کار نیازمند اراده ای جدی در رأس دستگاه های اجرایی است

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری گفت: با ضرورت حذف مجوزها و مقررات غیرضروری و دست و پا گیر بر سر راه فعالان اقتصادی و بخش خصوصی دارد و تا اراده ای جدی در رأس دستگاه های اجرایی در این خصوص شکل نگیرد شاهد اقدامات موثر در این جهت نخواهیم بود.

همه‌پرسی اقلیم کردستان موجب انزوای کردهای عراق و تضعیف کردستان می‌شود

معاون اول دبیرکل اتحادیه میهنی اقلیم کردستان و رییس دفتر سیاسی این اتحادیه در راس هیاتی بلندپایه عصر امروز با دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار کردند.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز