خبرگزاری کار ایران

با حضور استاندار خوزستان؛

همایش هفته تامین اجتماعی در خوزستان برگزار شد

کد خبر : ۵۱۲۰۱۶

استاندارخوزستان با بیان اینکه یکی از نهاد هایی که می تواند عدالت اجتماعی را در حق تمام اقشار جامعه به خوبی اجرا کند، سازمان تامین اجتماعی است، گفت: تامین اجتماعی یکی از نهاد هایی است که می تواندعدالت اجتماعی را توسعه و امید به زندگی و استاندارد های اجتماعی را در جامعه ارتقاء دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی در همایش هفته تامین اجتماعی که در محل سازمان تامین اجتماعی مرکزی استان برگزار شد، با بیان اینکه مقوله عدالت فراتر از دین است، و این دین است که به واسطه عدالت سنجیده می شود، اظهار کرد: به طور حتم دینی که در جهت اجرای عدالت اجتماعی حرکت نکند، امکان پذیرش آن کم است.

وی تصریح کرد: حکومت و حکم رانی خوب است، که برای بسط و گسترش عدالت در جامعه تلاش کند، و عدالت اجتماعی را به عنوان محور کار خود قرار دهد.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: به منظور محور قرار دادن عدالت اجتماعی نیاز است برخی نهادهای اجتماعی تشکیل شود که هدف آنها حرکت به سمت گسترش این امر مهم باشد.

شریعتی یاد آور شد: اجرای عدالت اجتماعی باید به نحوی باشد که تمام اقشار، گروه های اجتماعی و دهک های جامعه  را شامل شود و آنها را حمایت کرده و از عقب ماندگی اقشار ضعیف جلوگیری کند.

شریعتی با اشاره به تشکیل وزات رفاه با هدف بسط عدالت و بالا بردن استانداردهای مورد نیاز زندگی مردم توضیح داد: در گذشته و پیش از تشکیل این وزارتخانه، مایحتاج مردم بین آنها تقسیم می شد، اما پس از دوران دفاع مقدس و خلق ثروت های جدید و توسعه بخش دولتی و خصوصی، نقش این وزارتخانه در معیشت مردم بیش از پیش احساس شد.

وی با اشاره به ماده 21و29 قانون اساسی اظهار کرد: بر اساس این مواد همه مردم می توانند از خدمات تامین اجتماعی بیمه بیکاری، سوانح، بیمه حمایت از زنان بی سرپرست، بازنشستگی و...برخوردار شوند.

شریعتی سطح خدمات پزشکی در استان خوزستان را خوب توصیف کرد، و افزود: متاسفانه برخی از بیماران به دلیل عدم وجود اعتماد بین بیمار و پزشک برای درمان به خارج از استان مراجعه می کنند و این قابل قبول نیست.

وی ادامه داد: خوزستان در بعضی از رشته های پزشکی کمبود ندارد، و حتی در برخی از آنها نسبت به استان های دیگر وضعیت بهتری دارد.

شریعتی خطاب به مدیران حوزه درمان گفت: به منظور اعتماد متقابل بین بیمار و پزشک خوزستان تمام تلاش و اهتمام خود را به کار بگیرند.

وی با تاکید بر اهمیت صندوق های بازنشستگی و تامین اجتاعی در اقتصاد کشور، گفت: با وجود اینکه سن امید به زندگی در کشور بالا رفته، بعضی با خلق قوانین خاص سن بازنشستگی را پایین آورده و سبب ایجاد فشار مضاعف بر صندوق بازنشستگی بیمه شده اند.

شریعتی افزود: درست است که در کشور مشکل بیکاری وجود دارد، و باید برای نیروی جوان شغل ایجاد کرد، اما نباید ایجاد فرصت شغلی به قیمت خروج نیروی مجرب و ضربه زدن به اقتصاد کشور باشد.

استاندار خوزستان عنوان کرد: از طریق شرکت های دانش بنیان، حوزه های سخت افزاری و نرم افزاری با محوریت تولید علم بتوان به صندوق های بازنشستگی کمک کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز