خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

همایش ملی فرش دستباف در شهرکرد برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۵۱۱۸۲۳

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان چهارمحال وبختیاری گفت:همایش ملی فرش دستباف چهارمحال و بختیاری با حضور رئیس مرکز ملی فرش ایران در این استان برگزار شد.

سید نعیم امامی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت:  این همایش علمی با رویکرد تولید و صادرات در راستای ارتقای جایگاه این هنر صنعتی در سطح ملی برگزار شد.

امامی با بیان اینکه 64 مقاله از سراسر کشور به دبیرخانه این همایش ارسال شد افزود: از این تعداد 30 مقاله با محوریت بازاریابی و 34 مقاله با محوریت تخصصی تولید فرش است.

وی خاطر نشان کرد: 10 مقاله به صورت شفاهی در کارگاه‌های علمی و 49 مقاله نیز به صورت پوستر در حاشیه این همایش ارائه شد.

امامی تصریح کرد: فرش و کارگاه‌های فرش بافی در کشور و همسو با آن فرش چهارمحال و بختیاری باید احیا شود.

وی فرش را به عنوان هنر صنعتی و بهترین شیوه برای ایجاد اشتغال دانست.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان چهارمحال وبختیاری  بافندگان فرش استان را 104 هزاربافنده بیان کرد و افزود: هم اینک 52 هزار دار قالی در استان وجود دارد.

وی  استفاده از عصاره گلها و گیاهان و مواد اولیه طبیعی جهت رنگها، شادابی و زنده بودن طرح‌ها و نقش‌های متنوع را از عوامل مهم تقاضای بالا برای خرید فرش چهارمحال و بختیاری دانست.

امامی در ادامه گفت: بیشتر فرش‌های چهارمحال و بختیاری را 'یلمه' بروجن، 'گبه ریزباف' اردل، فرش 'بختیاری' مناطق عشایری و مناطق بختیاری‌نشین و فرش چالشتری شهرکرد تشکیل می‌دهد. 

امامی در پایان افزود: فرش نقش چالشتری چهارمحال و بختیاری در استان‌های مختلف کشور و کشورهای حوزه خلیج فارس، اروپا، آمریکا و کانادا طرفداران فراوان دارد.

این همایش دیروز در شهرکرد برگزار شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز