خبرگزاری کار ایران

هزینه 4 میلیارد تومانی خدمات بهداشتی درمانی مددجویان کردستانی

asdasd
کد خبر : ۵۱۱۸۱۷

رئیس اداره بهداشت، بیمه های اجتماعی و درمان کمیته امداد کردستان گفت: هم اکنون دو هزار و ۶۴۵ زن سرپرست خانوار و ۳ هزار و ۴۱۲ نفر از مجریان طرح های خودکفایی توسط این نهاد بیمه اجتماعی شده است.

به گزارش ایلنا، آزاد زاهدی  با بیان اینکه کمک به درمان و ارتقای شاخص‌های بهداشتی مددجویان تحت حمایت یکی از خدمات این نهاد است، گفت: ۳ میلیارد و ۸۷۷ میلیون تومان در سه ماهه نخست سال جاری بابت ارائه ۲۷ هزار مورد خدمات مختلف درمانی، بهداشتی و بیمه های اجتماعی مددجویان تحت حمایت استان توسط این نهاد پرداخت شده است.

وی افزود: این خدمات شامل هزینه ویزیت، بستری، خدمات پاراکلینیکی، عینک، پروتز دندان، ویلچر، واکر، تشک مواج، کپسول اکسیژن،  هزینه ایاب و ذهاب، بیمه های اجتماعی، سبد غذایی و کمک به رفع سوء تغذیه و سایر هزینه های نگهداری بیماران نیازمند بوده است.

زاهدی ضمن بیان اینکه هم اکنون یک هزار و ۱۷ بیمار صعب العلاج تحت حمایت این نهاد هستند، افزود: یک میلیارد و ۲۷ میلیون تومان در سه ماهه نخست سال جاری بابت خدمات و هزینه های مختلف درمانی این افراد از طریق این نهاد پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه تعداد بیماران خاص تحت حمایت این نهاد شامل بیماران پیوندی، دیالیزی، هموفیلی، تالاسمی و ام اس  ۱۹۴ نفر است، اظهار کرد: تعداد ۴۲۲ بیمار زمین گیر نیز از خدمات کمیته امداد استان بهره مند هستند.

رئیس اداره بهداشت، بیمه های اجتماعی و درمان کمیته امداد استان کردستان ضمن اشاره به اینکه این نهاد با ۲۵۶ مرکز درمانی در جهت ارائه خدمات درمانی و پزشکی به مددجویان تحت حمایت قرارداد همکاری دارد، گفت: از دیگر خدمات این نهاد برگزاری کلاس های آموزش بهداشت و  توزیع بسته های بهداشتی در جهت ارتقاء سطح بهداشت زندگی مددجویان است.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۷۰۰ کودک مبتلا به سوء تغذیه استان از خدمات این نهاد بهره مند هستند، افزود: ۲۸۷ میلیون تومان بابت تامین سبد غذایی این کودکان در سه ماهه نخست سال جاری پرداخت شده است.

وی با اشاره به بیمه اجتماعی به عنوان یکی از خدمات ماندگار این نهاد گفت:  هم اکنون دو هزار و ۶۴۵ زن سرپرست خانوار و ۳ هزار و ۴۱۲ نفر از طریق طرح های خودکفایی توسط این نهاد بیمه اجتماعی شده اند.

رئیس اداره بهداشت، بیمه های اجتماعی و درمان کمیته امداد استان کردستان افزود: از ابتدای اجرای طرح بیمه های اجتماعی کمیته امداد تا کنون ۱۳۲ نفر از مددجویان تحت حمایت از مزایای این طرح بهره مند شده اند و هم اکنون مستمری بگیر تامین اجتماعی شده اند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز