خبرگزاری کار ایران

بازرس ویژه دادستان کل کشور مطرح کرد:

آمار زندانیان کردستان نسبت به میانگین کشوری پایین تر است

asdasd
کد خبر : ۵۱۱۷۱۴

بازرس ویژه دادستان کل کشور در بازدید از زندان‌های کردستان گفت: آمار زندانیان کردستان نسبت به میانگین کشوری بسیار پایین تر است.

به گزارش ایلنا، برزگر گنجی سرپرست تیم اعزامی از دادستانی کل کشور در بازدید خود از زندان مرکزی سنندج که دادستان مرکز استان و مدیرکل زندان‌های کردستان نیز وی را همراهی می کردند ضمن ابراز خرسندی از وضعیت زندان‌های استان در حوزه‌های مختلف اصلاحی و تربیتی گفت: خوشبختانه با تعامل خوبی که میان زندانها و مسئولین قضائی استان وجود دارد نظم و آرامش خوبی در زندانهای استان حاکم است و این مهم موجب شده تا خدمات متعدد با کیفیت و کمیت مطلوب در حوزه های مختلف از جمله بهداشت و درمان، حرفه آموزی و اشتغال زایی، آموزش های فرهنگی و ... به زندانیان ارائه شود. 

وی یکی از اقدامات مهم در زندانهای کردستان را ممنوعیت مصرف سیگار قلمداد کرد و بیان داشت: یکی از نقاط قوت زندانهای استان طراوت و هوای مطبوعی است که بر این مراکز حاکم می باشد که این مهم ناشی از عدم مصرف دخانیات در این مراکز است که قطعا این موضوع رضایتمندی زندانیان و خانواده های آنها را نیز در پی داشته است. 

بازرس ویژه دادستان کل کشور با اشاره به وجود امنیت پایدار در استان کردستان افزود: اگر چنانچه برنامه های اصلاحی و تربیتی در زندانها به درستی اجرا شود شاهد بازگشت سعادتمندانه مددجویان به جامعه خواهیم بود که این موضوع به طور حتم یکی از دلایل وجود امنیت پایدار در استان فرهنگی کردستان است.

وی در ادامه، توجه به بخشنامه صادره از سوی رئیس قوه قضائیه در خصوص کاهش جمعیت کیفری را ضروری دانست و در این باره گفت: بخشنامه کاهش جمعیت کیفری زندانها نصب العین تمامی مسئولان قضائی کشور است و این موضوع یکی از مهم ترین معیارهای ارزیابی این هیأت بازرسی نیز خواهد بود. 

گنجی از اجرایی شدن هرچه بهتر قانون مجازات جایگزین حبس در زندان‌ها و در آینده نزدیک خبر داد و اظهار داشت: یکی از نکات قابل توجه در بخشنامه کاهش جمعیت کیفری و مواد 65 به بعد قانون مجازات اسلامی کاهش استفاده از مجازات حبس است که امیدواریم با اجرایی شدن این قانون، در جرائم سبک از مجازات جایگزین حبس استفاده شده و به این ترتیب بسیاری از آسیب های ناشی از حبس نیز کاهش یابد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز