خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفترکار دانش وزارت آموزش و پرورش خبر داد:

تحصیل 650 هزار هنرجو در هنرستان‌های سراسر کشور

asdasd
کد خبر : ۵۱۱۴۸۲

مدیرکل دفترکار دانش وزارت آموزش و پرورش از تحصیل 650 هزار هنرجو در هنرستان های سراسر کشور خبرداد و گفت: این هنرجویان در 7 هزار و 100 هنرستان کشور مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش ایلنا، مصطفی آذرکیش با بیان این که 2 هزار و 700 هنرستان فنی و حرفه ای و چهار هزار و 400 هنرستان کاردانش در کشور وجود دارد، افزود: با توجه به نامگذاری سال 96 به نام سال تولید، اشتغال و اقتصاد مقاومتی اراده خوبی نسبت به تجهیز هنرستان ها وجود داشته و در بودجه سال جاری 530 میلیارد ریال برای تجهیز هنرستان ها در نظر گرفته شده است.

مدیرکل دفترکار دانش وزارت آموزش و پرورش اظهارکرد: مبلغی از محل فروش 2درصدگاز نیز جهت تجهیز هنرستان ها لحاظ شده و 2 هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی هم برای به روزآوری تجهیزات هنرستان های کشور در نظرگرفته شده است که در صورت تحقق بسیار مطلوب خواهد بود.

وی با تاکید بر این که توسعه آموزش های مهارتی از سیاست های آموزش و پرورش است که اولین گام در تقویت تولیدات داخلی نیز محسوب می شود، تصریح کرد: در این راستا طرح 'یک روز با هنرستان‌ها' در سراسرکشور برای دانش آموزان پایه نهم به اجرا درآمد و نمایشگاهی از دست سازه های هنرجویان در سطح هنرستان‌ها برپا شده است.

آذرکیش خاطرنشان کرد: اکنون 350 هزار هنرجو در شاخه کار دانش و حدود 300 هزار هنرجو نیز در شاخه فنی و حرفه ای در حدود هفت هزار هنرستان مشغول به تحصیل هستند و در تمامی مناطق آموزشی کشور حداقل یک هنرستان فعالیت دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز