خبرگزاری کار ایران

سردار جزایری:

«رهاشدگی فرهنگی» خانواده‌ها را تهدید می‌کند

asdasd
کد خبر : ۵۰۸۸۶۸

معاون ستاد کل نیروهای مسلح گفت:‌‌ رها شدگی فرهنگی خانواده را به عنوان هسته اصلی جامعه تهدید می‌کند.

به گزارش ایلنا، سردار سیدمسعود جزایری معاون ستاد کل نیروهای مسلح در کارگاه «همایش بررسی آسیب‌های فضای مجازی بر خانواده و راهکارهای مقابله با آن» با بیان اینکه افزود: انقلاب اسلامی به دلیل ایجاد و بسط یک جامعه دین‌مدار و اخلاق‌مدار است و تلاش حاکمیت در جمهوری اسلامی ایران برقراری سلامت فرهنگی و اعتلای اخلاقی در جامعه است.

سردار جزایری هشدار داد: سلامت فرهنگ و اعتلای اخلاق جامعه با دو تهدید روبروست که چنانچه به طور عاجل، رفع تهدید صورت نگیرد، معضلات زیادی را در پس خواهد داشت که عبارتند از انفعال گسترده در عرصه مدیریت فرهنگ کشور و دیگری تلاش فوق‌العاده و مدیریت شده دشمنان با هدف استحاله فرهنگی.

 وی افزود: براساس آموزه‌های اسلام عزیز، مدیریت فرهنگ، یک اصل اساسی است که هرگونه کوتاهی نسبت به آن ممکن است عوارض غیرقابل جبران به همراه داشته باشد و حاکمیت به طور مستقیم مسئولیت دارد آن را کنترل و مدیریت کند و به شدت از مرزهای عقیدتی، فکری، اندیشه‌ای، هنجار‌ها، رفتار‌ها، نقش‌ها، ‌نمادهاف خلقیات و ذاتیات جامعه مبتنی بر اسلام ناب، پاسداری کند و با موارد ناسازگار، قاطعانه برخورد و آن‌ها را دفع نماید.

وی افزود: متاسفانه در شرایط امروز اینگونه عمل نمی‌شود و همین امر سبب شده تغییرات اجتماعی و تغییرات نسلی، خارج از کنترل‌های تجربه شده حتی سایر جوامع پیشرفته دچار رهاشدگی بشوند.

سردار جزایری اضافه کرد: هر اندازه مسائل اجتماعی و آسیب‌های فرهنگی اجتماعی زیاد و از حدود متعارف بالا‌تر بروند، جامعه ما بیشتر با اصول اخلاقی و قواعد عام جمعی جامعه ایران اسلامی انقلابی فاصله و زاویه پیدا خواهد کرد و این برخلاف روند شکل‌گیری انقلاب اسلامی خواهد بود و لذا بیش از هر چیز بایستی در مورد آن اهتمام جمعی صورت گیرد.

معاون ستادکل نیروهای مسلح انقلاب اسلامی در پایان تاکید کرد: ظرفیت قابل توجهی برای رفع تهدیدات فرهنگی اجتماعی دارد؛ مشروط بر آنکه این ظرفیت‌ها و سرمایه‌های قابل توجه از منابع و مخارج، خارج و به قدرت‌های کنش‌گر مبدل گردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز