خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور پشتیبانی و رفاهی وزارت بهداشت:

نظرات صاحب نظران در برنامه‌های آتی وزارت بهداشت تاثیرگذار است

asdasd
کد خبر : ۵۰۸۸۵۳

مدیرکل امور پشتیبانی و رفاهی وزارت بهداشت گفت: نظرات کارشناسی افراد صاحب نظر قطعا می‌تواند در برنامه های آتی وزارت بهداشت و دستگاه های درگیر در پروژه های سلامت اثرگذار باشد.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ مصطفی پریدار، مدیرکل امور پشتیبانی و رفاهی وزارت بهداشت و قائم مقام رئیس جشنواره "عمران سلامت" گفت: دولت یازدهم زمانی که شروع بکار کرد برنامه های مدون و منسجمی در حوزه های مختلف داشت و خیلی از آنها هم اجرایی شد، اما در حوزه اجتماعی با قطعیت می توان گفت که شاخص ترین آنها برنامه طرح تحول نظام سلامت بود که از اوایل سال ۹۳ شروع شد و در قالب طرح تحول در چهار گام مختلف اجرایی شد.

قائم مقام رئیس جشنواره "عمران سلامت" گفت: در چند سال اخیر در حوزه نظام سلامت کشور کارهای زیادی انجام شد که مردم هم اثرات خیر آن را دیده اند. این امور در طرح تحول سلامت به زیرساخت هایی نیاز داشت که عمده آن به فعالیت دفتر توسعه منابع فیزیکی و امور عمرانی وزارت مرتبط بود؛ دفتر منابع فیزیکی هم در نظام بهداشتی کشور و هم در نظام درمانی کشور و هم در سیستم های آموزشی مربوط با تمام توان خود وارد عمل شد و با حمایت همه جانبه حوزه های مرتبط در معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت موجد اثرات خیر و پربرکتی شد که قطع به یقین تا سالها اثرات مثبت خود را بر پیکره نظام سلامت برجای گذاشته است.

پریدار در ادامه به خلاء های موجود اشاره کرد و افزود: خلاء هایی که در خیلی از این فضاها وجود داشت باعث شد تا در قالب گام هایی از طرح تحول سلامت کارهای گسترده ای را وزارت بهداشت شروع کنیم که بسیاری از آنها در زمان مقرر به اتمام رسید و هم اکنون مورد بهره برداری قرار گرفته است و هر کدام از آنها پیش از این به نحوی اطلاع رسانی شده است.

قائم مقام معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت اظهار کرد: طرح ساخت و تامین ۲۱ هزار تخت بیمارستانی یک رکورد بی نظیر در کشور بوده است چراکه در دولت های پیشین ساخت بیشترین تعداد تخت طی چهار سال هشت هزار تخت بوده است اما در دولت یازدهم طی یک دوره چهار ساله بیش از ۲4 هزار تخت بیمارستانی راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: همچنین در بحث بهداشت بالغ بر هشت هزار پروژه در قالب شبکه بهداشت و درمان کشور انجام شده است که مهمترین های آنها تقریبا تکمیل شده است؛ بسته های طرح تحول نظام سلامت نیز طبق برنامه زمان بندی شده اجرا شده است.

مدیرکل امور پشتیبانی و رفاهی وزارت بهداشت تصریح کرد: همه این کارها یک کار بین بخشی بوده و مراکز دیگر هم در اجرای این پروژه ها کمک حال وزارت بهداشت بودند تا این کار به سرانجام رسید که علاوه بر این باید در قالب یک جشنواره از همه این افراد تشکر کرد به نوعی باید این قضایا را بازتاب داد تا این فرهنگ و کار بزرگی که در نظام سلامت اجرایی شد تداوم پیدا کند و در سال های آتی، این حمایت های همه جانبه و بین بخشی که در دولت یازدهم ایجاد شد در دولت بعد هم تداوم داشته باشد و این محورها هدف اصلی ما از برگزاری این جشنواره بوده است.

قائم مقام رئیس جشنواره "عمران سلامت" گفت:  یکی از جوانب برگزاری این جشنواره این است که مردم ما از دستاوردهایی که در حوزه سلامت به دست آمده مطلع می شوند و زمانی که مردم در سطح ملی بدانند که چنین پروژه هایی انجام شده است بسیار ارزشمند است. نکته دیگری که می تواند در این جشنواره مثمرثمر باشد نظرات کارشناسی است که افراد صاحب نظر به وزارت بهداشت و دستگاه های درگیر در پروژه های سلامت منعکس می کنند که قطعا می تواند در برنامه های آتی ما اثرگذار باشد و مسلما تبادل اطلاعات و نظرات کارشناسی است که می تواند در پروژه های بعدی وزارت بهداشت اثر گذار باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز