خبرگزاری کار ایران

حقانی:

پیگیری‌هایم در شورا به نتیجه نمی‌رسید

asdasd
کد خبر : ۵۰۸۸۳۸

حقانی با اشاره به دستاوردهای کمیته محیط زیست گفت: با امید زیادی به شورای چهارم آمدم، اما وقتی دیدم در سطح شورا به نتیجه نمی‌رسیم در سطح محلات عمل کردیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد حقانی در نشست خبری اعضای کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران به فعالیت‌های خود در کمیته محیط زیست اشاره کرد و گفت:‌ کمیته محیط زیست فرآیند نوینی را در پیش گرفت که ماحصل آن مطرح شدن مسائل کلیدی در سطح جامعه و آشنا شدن مردم با عملکرد شورا بود.

حقانی با اشاره به اینکه شورا بیش از یک دهه از عمرش می گذرد گفت: با توجه به عمر شورا قاطعانه می‌گویم که باید شان بالاتری می‌داشت. در این دوره نمی‌توانستیم آرای لازم را برای تصویب یک مصوبه جمع‌اوری کنیم و مدیریت شهری نیز با ما همراه نبود. ما در خارج شورا افراد را قانع می‌کردیم اما در زمان رای گیری شاهد بودیم که رایشان تغییر می‌کرد.

او ادامه داد: من با امید زیادی به شورای چهارم آمدم اما وقتی دیدم در سطح شورا به نتیجه نمی‌رسیم در سطح محلات عمل کردیم.

این عضو شورای شهر در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که آیا مشکل شما با شهردار سیاسی است یا خیر؟ گفت: ما با شهرداری مشکلی نداریم ما با روش کار شهرداری مشکل داریم. اعداد و ارقام را به ما نشان نداده و سایت‌ها را به روی ما می‌بندند،  با این حال می‌شود شهر را از حالت احتضار در آورد.

حقانی با تاکید بر اینکه به طراحان پل صدر و پل طبیعت احترام می‌گذارد، ساخت این پل‌ها را نشانه عدالت اجتماعی ندانست و گفت: مردم جنوب شهر مطالبه‌شان آن نیست که بیست و سه میلیاردشان را تبدیل به ۲۴ میلیارد کنند. آنها فقط می‌خواهند جوی کثیف روبروی خانه‌شان که منبع آلودگی است پاک شود.

حقانی در ادامه به دستاوردهای کمیته سلامت محیط زیست اشاره کرد و گفت: درآمد پسماند در سال ۹۲ از زباله خشک قریب به ۱۳ میلیارد تومان بود و امروز این درآمد از مرز ۶۴ میلیارد تومان گذشت.

در ادامه معصومه آباد، رئیس کمیته ایمنی شورای شهر با اشاره به اینکه تنها زنی بوده است که توانسته ۱۰ سال در شورای شهر و با وجود همه مسائل اجتماعی و فرهنگی دوام آورد، گفت: اولین اقدام ما در کمیته ایمنی و مدیریت بحران رصد فعالیت‌ها، معضلات و مخاطرات در سطح محلات بود و در این راستا ۴ کارگروه با عناوین ایمنی و حقوق شهروندی، ایمنی و مشاغل خانگی صنعتی، ایمنی و فضاهای عمومی و بهداشت و ایمنی محیط زیست تشکیل شد.

او با اشاره به اینکه از اهداف اصلی این کمیته تبدیل ایمنی به یک مطالبه مردمی بود، ادامه داد: در ادامه فعالیت کمیته اقدامات موثری در راستای آموزش ایمنی در سرای محلات انجام گرفت، چرا که مساله ایمنی از جمله موارد حقوق شهروندی محسوب شده و باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

این عضو شورای شهر در پاسخ به این سوال خبرنگاران که در راستای ایمنی ۷ هزار ساختمانی که پس از حادثه پلاسکو به عنوان ناایمن شناخته شدند چه اقداماتی صورت گرفته است، گفت: با پیگیری‌های کمیته ایمنی و مدیریت بحران توانستیم به بحث ضابط قضایی موجودیت بخشیم. قبلا ضابط قضایی در بحث ایمنی وجود نداشت اما در حال حاضر اگر رفع خطر نشود این ضابط می‌تواند حکم صادر کند.

رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه شورای شهر پیگیر قربانیان حوادث جمهوری است، خاطرنشان کرد: حدود یک ماه پیش به همراه مسجدجامعی در منزل شهید چراغی حضور پیدا کردیم و هم اینک نیز در حال پیگیری مطالبات این خانواده هستیم.

آباد در پاسخ به این سوال که قصد دارد پس از اتمام فعالیت شورای شهر چهارم چه کند؟ گفت:‌ قصد دارم در حوزه مامایی فعالیت کرده و جدا از فعالیت‌های اجتماعی به تدریس در دانشگاه را نیز ادامه دهم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز