خبرگزاری کار ایران

با مشارکت نظام مهندسی

سمینار تخصصی FTTH در مخابرات منطقه گیلان برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۵۰۸۷۵۶

سمینار FTTH با عنوان "خانه هوشمند با فیبر نوری مخابرات" با مشارکت سازمان نظام مهندسی استان گیلان، در سالن همایش های مخابرات منطقه گیلان برگزار شد.

به گزارش ایلنا از رشت، سمینار FTTH با عنوان "خانه هوشمند با فیبر نوری مخابرات" با مشارکت سازمان نظام مهندسی استان گیلان، در سالن همایش های مخابرات منطقه گیلان برگزار شد.

در این سمینار  رسول آمویی ضمن عرض خیر مقدم به حاضران در سمینار و میهمانان مدعو، گوشه ای از سیر تاریخی تولد تلفن با Voice و رشد آن به سمت سایر داده ها ارائه کرد و گفت:رشد تلفن با خدمات ارزش افزوده و ارائه داده های جدید،چشمگیرتر شد ،سپس سرعت داده،مورد توجه قرار گرفت و رشد سریع از اینجا آغاز شد که نسل 2(2G)  با سرعتی حدودا 64G تا 120G وارد عرصه خدمات شد، بعد وارد نسل 3(3G) شدیم که مورد استقبال قرار گرفت و سرعت حدودا به 14 تا 15M رسید و نهایتا نسل 4 (4G) وارد شد که با سرعتی معادل 50m تا 150m و با نماد 3G و 4G مشخص می شود و در حال حاضر نسل پنج (5G) پا به عرصه وجود گذاشته است که تحول عظیمی را در باب هوشمندسازی اشیاء و اینترنت اشیاء، در برخواهد گرفت.

مدیر مخابرات منطقه گیلان ،در ادامه در خصوص موضوع سمینار افزود:بحث امروز ما،فیبر نوری  و ارائه صوت و داده ها بر بستر فیبر نوری است که با عنوان FTTH مطرح شد و ورود فیبر به اماکن تجاری و مسکونی و ساختمانها مدنظر است که به فایبرهوم مشهور است.

آموئی افزود:در بحث ADSL اگر قبلا سرعت 2M به خانه ها داشتیم و نهایتا با VDSL سرعت به 16M می رسید الان با فیبر ،سرعت به 150M می رسد که هر گونه تصوری را برای رسیدن به واقعیت،نزدیکتر کرده است.

وی گفت: هدف از این نشست ،تبیین و تعیین راهکارهای رسیدن به صنعت هوشمندسازی ساختمان ها و منازل مشتریان و تبدیل کابل مسی به فیبر نوری است.

وی با اشاره به نقش هوشمند سازی ساختمان بر میزان ارزش افزوده و نرخ ساختمان ،اظهار داشت: امروز یکی از معیارهای ملاک خرید و فروش ساختمان در بنگاه های معاملات و املاک ،هوشمند بودن منازل است ،یعنی فیبر  نوری ،ارزش افزوده برای صنعت ساختمان سازی را دارد و اگر قبلا نوع سازه اعم از فلزی یا بتنی مدنظر خریداران بود ،امروزه هوشمند بودن ساختمانها معیار اول متقاضیان است.و ما انتظار داریم که صنعت تکنولوژی و فیبر با صنعت ساختمان و معماری،عجین شود تا رضایت مشتریان کسب گردد.

در ادامه سمینار تخصصی خانه هوشمند با فیبر نوری که با مساعدت معاونت تجاری مخابرات منطقه گیلان برگزار شد، تعدادی از اساتید و فرهیخته گان از جمله :مهندس قاسمیان ریاست سازمان نظام مهندسی گیلان،مهندس موسوی صارم  رئیس مرکز تحقیقات و علمی کاربردی مخابرات گیلان در خصوص آشنایی با تکنولوژیFTTH و تاثیر آن بر بازار ، مهندس گله داری از مدیران مخابرات منطقه اصفهان در خصوص دستورالعمل های اجرایی فیبر نوری داخل ساختمان ،مهندس امیری در خصوص مزایای استفاده از فیبر نوری در ساختمان و  ربیعی معاونت تجاری مخابرات گیلان ،به ارائه مطالب پرداختند.

 سمینار تخصصی FTTH در مخابرات منطقه گیلان برگزار شد

 سمینار تخصصی FTTH در مخابرات منطقه گیلان برگزار شد

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز