خبرگزاری کار ایران

طی ۲روز به میزبانی گیلان برگزار شد

اولین کارگاه آموزش روستای بدون بیکار در رشت

asdasd
کد خبر : ۵۰۸۷۲۱

اولین کارگاه آموزشی روستای بدون بیکار با حضور جمعی از معاونین ، مدیران و کارشناسان ستاد و استان‌های کشور طی 2 روز در سالن همایش بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان برگزار شد.

به گزارش ایلنا از رشت، اولین کارگاه آموزشی روستای بدون بیکار با حضور جمعی از معاونان ، مدیران و کارشناسان ستاد و استان‌های کشور طی 2 روز در سالن همایش بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان برگزار شد .

در این دوره اصحابی معاون ساماندهی و توانمندسازی صندوق ، شیخ الاسلامی مدیر صندوق استان ، جندقیان معاون امور دهیاری های سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور ، یوسفیان مدیر تحقیقات بازار و ساماندهی صندوق ، همتی مدیر توانمندسازی صندوق ، افرا سرپرست مدیریت امور تلفیق برنامه و فناوری اطلاعات صندوق ، غلامی مشاور مدیرعامل صندوق ، سیدنژاد مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان ، جمعی از کارشناسان ستاد صندوق مرکز و حامیان کسب و کار استانها حضور داشتند .

در اولین روز این دوره آموزشی که در روز چهارشنبه 14 تیرماه 96 برگزار شد ،  مدیر صندوق گیلان بیان کرد : در سال 96،  گیلان در ابتدا میزبان گردهمایی سراسری معاونین و مدیران صندوق بود و امروز میزبان گردهمایی آموزشی در حوزه روستایی می باشد .

وی گفت:کار در حوزه روستایی در ابتدا از روستای اسطلخ جان شروع شد و با سرعت ، در دیگر روستاها از جمله حلیمه جان شهرستان رودبار،دهنه سر شیجان و چوکام شهرستان رشت ادامه یافت و در آینده نزدیک روستاهای رودسر و محمدآباد در دست اقدام می باشند.

مدیر صندوق استان با اشاره به شعار هر روستا یک محصول هر خانه یک کارخانه افزود : با حمایت سایر دستگاههای استان ، 1000 واحد خانگی در قالب پشتیبان پرورش ماهیان کپور و قزل آلا در نظر گرفته شده و قرار است با اجرای آن برای روستاییان منشأ خیر و برکت شو.

در ادامه اصحابی معاون ساماندهی‌و توانمندسازی صندوق ، ضمن تقدیر و تشکر از مدیر صندوق و همکاران استان گیلان که برای چندمین بار میزبانی مراسمات را برگزار نموده اند ، گفت : همه مسئولین صندوق دست به دست هم دادند تا استراتژی های صندوق تحقق یابد.

وی در بخش دیگری با اشاره به مزیت ها و نعمت های الهی که در استان وجود دارد گفت : صندوق استان گیلان از این ظرفیتهای استان تاکنون در حد مطلوب استفاده نموده است .

اصحابی گفت : خوشبختانه تعامل ویژه با وزارت کشور و سازمان دهیاری ها و در رأس آن معاونت امور دهیاری های سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور وجود دارد که باعث اقدامات فی مابین خوبی شده است .

وی با اشاره به سند اشتغال فراگیر که قرار است 970 هزار فرصت شغلی در سال جاری ایجاد شود افزود: مقام معظم رهبری در پیام به رئیس جمهور پرداختن به بحث اشتغال روستایی را مهم برشمردند و می بایست در سالجاری اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال را علاوه بر شعار در عمل نیز به خوبی پیاده سازی کنیم .

معاون ساماندهی و توانمندسازی صندوق بیان داشت : 100 روستا را شناسایی نمودیم که انشالله در سال 96 در سطح کشور اجرایی می شود .

وی گفت : روستای بدون بیکار بدین معنی نمی باشد که به همه تسهیلات پرداخت کنیم ، بلکه باید حلقه های مفقوده را پیدا نماییم و فقط هدف گذاری نباید توزیع پول باشد و اگر درست عمل کنیم باعث مهاجرت معکوس روستاییان خواهد شد .

وی به سخنان ریاست جمهوری در فروردین 96 در زمان افتتاح روستای بدون بیکار دهنه سر شیجان که فرمودند : باید طرح روستای بدون بیکار در همه مناطق کشور آغاز شود تا شاهد ریشه کنی بیکاری در کشور باشیم و این امر شدنی است اشاره نمود و خواستار توجه جدی در این حوزه شد .

اصحابی به تخصیص 5/1 میلیارد دلاری اعتبارات از صندوق توسعه ملی اشاره نمود و گفت : باید آمادگی لازم جهت اجرای طرح های روستایی را در آینده داشته باشیم .

وی در بخش دیگری با اشاره به بحث نشاط در جامعه به تفاهم نامه منعقده با وزارت ورزش و جوانان اشاره نمود و افزود : در بخش سلامت در روستاهای پرجمعیت باید تسهیلاتی جهت تهیه و تجهیز امکانات ورزشی پرداخت نماییم .

اصحابی به ارائه خدمات سیار صندوق به روستاها و مناطق دور افتاده اشاره نمود و افزود : برای تشکیل پرونده در روستاها ، در حال تدارک کانکس و وسایل نقلیه خاص هستیم تا کار تشکیل و پرداخت پرونده تسهیلاتی در روستاها انجام شود .

 جندقیان معاون امور دهیاری های سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور نیز به سخنرانی پرداخت و در ادامه کارگاه آموزشی روستای بدون بیکار توسط یوسفیان مدیر تحقیقات بازار و ساماندهی صندوق ، همتی مدیر توانمندسازی صندوق و یکی از مدرسان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ادامه یافت و مباحثی درخصوص نکات کلیدی در توسعه کسب و کار روستایی ، تحلیل کسب و کارها و توسعه پایدار کسب و کارهای بومی در بستر گردشگری مطرح شد .

سپس 4 نفر از روسا و کارشناسان صندوق شهرستانهای استان گیلان به ارائه تجربیات خود در حوزه های روستایی پرداختند و در پایان نیز افرا سرپرست مدیریت امور تلفیق برنامه و فناوری اطلاعات صندوق درخصوص ابلاغ بخشنامه ها و دستورالعمل ها ، شیوه نامه و ... صندوق نکاتی را مطرح نمود و درخواست نمود تا مشکلات و مباحث از طریق نامه یا پیام به ایشان اعلام تا نسبت به رفع آنها اقدام شود.

در دومین روز مدیران صندوق مرکز و حامیان کسب و کار استانها از نزدیک از روستای بدون بیکار دهنه سر شیجان رشت دیدن و از نزدیک با ظرفیتها و اقدامات انجام شده صندوق استان گیلان در این روستا آشنا شدند و سپس در دومین روز از کارگاه آموزشی روستای بدون بیکار شرکت نمودند .

در این جلسه که 2 نفر از مسئولین میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشور و استان نیز حضور داشتند مروری بر مطالب روز قبلی کارگاه آموزشی توسط یوسفیان مدیر تحقیقات بازار و ساماندهی صندوق و غلامی مشاور مدیرعامل صندوق مجدداً مطرح شد و سپس همکاران استانها هر یک به گفتگو و ارائه تجربیات خود در حوزه روستایی در استانهای خود پرداختند .

در پایان این دوره آموزشی جمع بندی از سوی مدیر صندوق استان گیلان صورت گرفت و وی تجربیات خود را در حوزه روستایی بیان نمودند و این کارگاه آموزشی در روز پنجشنبه 15 تیرماه 96 به کار خود پایان داد .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز