خبرگزاری کار ایران

مسعود یحیی‌زاده مطرح کرد:

پایبندی به اصل پژوهش و تحقیق یکی از نشانه‌های توسعه است

asdasd
کد خبر : ۵۰۸۶۲۷

رئیس‌گروه پژوهش مرکز آموزش و پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان گفت: یکی از نشانه‌های توسعه، پایبندی به اصل پژوهش و تحقیق است .

به گزارش ایلنا از رشت، مسعود یحیی‌زاده با بیان اینکه یکی از نشانه ­های توسعه، پایبندی به اصل پژوهش و تحقیق است به اهداف گروه پژوهش اشاره کرد و افزود: نهادسازی وتقویت ساختارهای پژوهش استان، افزایش منابع مالی پژوهش، افزایش همکاری و هماهنگی محلی و منطقه­‌ای بین مراکز و کانون­‌های علم و فناوری، ایجاد شبکه همکاری پژوهشی بین دستگاه­‌های اجرایی و افزایش تقاضا و بهبود عرضه محصولات و نتایج پژوهش و فناوری از اهداف اصلی این حوزه است.

وی از تدوین سند پژوهش و فناوری برنامه ششم توسعه استان به عنوان یکی از اصلی‌ترین فعالیت‌های کمیته پژوهش در سال گذشته یاد کرد و ادامه داد: طی 10 ماهه گذشته، 35 جلسه با 25 عضو برگزار شده است.

وی اضافه کرد: باوجود اتمام تدوین سند پژوهش و فناوری برنامه ششم توسعه استان، فعالیت‌های این کمیته همچنان تداوم داشته و اکنون در مرحله رتبه‌بندی اقدامات به منظور مشخص‌شدن تعیین اولویت و مسئولیت‌های دستگاه‌های اجرایی در این خصوص هستیم.

رئیس گروه پژوهش مرکز آموزش و پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان به اهم برنامه‌های آتی و درحال اجرای گروه پژوهش در سال 96 اشاره کرد و افزود: شناسایی فرصت‌های توسعه استان گیلان با بهره‌گیری از مشورت فرهیختگان، صاحب‌نظران و دانشگاهیان استان، تدوین اساس‌نامه انجمن غیردولتی پژوهش و فناوری، فراهم‌کردن مقدمات راه‌اندازی منطقه ویژه علم  و فناوری با مشارکت مراکز دانشگاهی و پارک علم و فناوری، ایجاد شبکه‌های پژوهشی بین دستگاه‌های اجرایی، برگزاری میزگردهای تخصصی اقدامات پژوهشی در سال 94 به منظور ساماندهی و منطبق کردن نیازهای پژوهشی و تقویت روابط دستگاه‌های اجرایی و همچنین استفاده از ظرفیت وقف و فرابورس(صندوق­های نیکوکاری) در تامین مالی بخش پژوهش و فناوری استان و از همه مهمتر ایجاد بانک اطلاعات داده­های پژوهشی استان از جمله آنهاست.

وی در خصوص فراهم‌نمودن مقدمات راه‌اندازی منطقه ویژه علم و فناوری در استان گفت: در کشور تنها 5 استان آذربایجان شرقی، یزد، اصفهان، فارس، بوشهر، خراسان شمالی و گیلان در بین سایر استان‌های کشور دارای این مزیت هستند که تحقق آن قطعاً یکی از عوامل توسعه و پیشرفت استان خواهد بود.

یحیی‌زاده با بیان اینکه توان کارشناسی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان، میراث اصلی و راهبردی آن است، در خصوص تقویت جایگاه سازمان در روند توسعه استان، احیا و تقویت قدرت کارشناسی را اولویت اصلی برشمرد و اجرای طرح کارشناس پژوهنده را برای ارتقای سطح کارشناسی سازمان ضروری دانست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز