خبرگزاری کار ایران

رییس امور آموزش‌و‌پرورش سازمان برنامه تشریح کرد:

آخرین وضعیت پرداخت معوقات فرهنگیان، حق التدریسی‌ها و حق الزحمه امتحانات

asdasd
کد خبر : ۵۰۸۵۶۰

رییس امور آموزش و پرورش سازمان برنامه و بودجه توضیحاتی درباره آخرین وضعیت معوقات فرهنگیان ارائه کرد.

به گزارش ایلنا، علی الهیار ترکمن در برنامه تلویزیونی پرسشگر با اشاره به اینکه از بهمن ماه سال ۹۵ موضوع مطالبات و معوقات فرهنگیان به طور جدی‌تری مورد توجه قرار گرفت، اظهار کرد: آموزش و پرورش فهرستی از مطالباتی که به افراد حقیقی و حقوقی داشت را در اختیار ما قرار داد که بر اساس آن، میزان مجموع مطالبات ۱۱ هزار میلیارد تومان بود.

رییس امور آموزش و پرورش سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه نحوه تامین اعتبار مورد نیاز برای پرداخت مطالبات را مورد بررسی قرار دادیم، افزود:ما توانستیم ۶۵ درصد از اعتبار مورد نیاز برای پرداخت مطالبات اشخاص حقوقی یعنی آنچه که در قالب اجرای قوانین باید به فرهنگیان پرداخت می‌شد و همچنین ۳۵ درصد مطالبات اشخاص حقیقی را تسویه کنیم.

اللهیار با بیان این مطلب که تاکنون ۱۰ هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان از معوقات آموزش و پرورش تامین اعتبار شده و تنها دو مورد باقی مانده است، گفت: این دو مورد مربوط به حق‌التدریس معلمان شاغل و حق الزحمه امتحانات نهایی می شود.

وی ضمن اشاره به اینکه در جلسه‌ با وزیر آموزش و پرورش مقرر شد، پرداخت حق الزحمه امتحانات در اولویت قرار بگیرد، گفت: ۹۷ میلیارد تومان معوقه حق الزحمه امتحانات است که در روز ۲۷خرداد ماه با ابلاغیه رسمی سازمان برنامه‌ و بودجه، تامین اعتبار صورت گرفته و واریز آن به حساب فرهنگیان جزو وظایف قانونی وزارت آموزش و پرورش است.

رییس امور آموزش و پرورش سازمان برنامه و بودجه اضافه کرد: از معوقات حق التدریسی‌ها هم سه ماه باقی مانده است که باید تامین اعتبار کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز