خبرگزاری کار ایران

مسئول سازمان بسیج هنرمندان سپاه کربلای مازندران:

جشنواره تئاتربچه های محله در مازندران برگزار می شود

asdasd
کد خبر : ۵۰۸۱۹۷

مسئول سازمان بسیج هنرمندان سپاه کربلای مازندران گفت: جشنواره تئاتر بچه های محله ویژه کانون های فرهنگی هنری مساجد و پایگاه های مقاومت در دو بخش صحنه ای و بچه های محله، آذرماه سالجاری در استان برگزار می شود

به گزارش ایلنا،حمیدرضا هراسانی در نشست با خبرنگاران ،اظهار داشت:بسیج هنرمندان در سال 86 با هدف جذب و جمع آوری هنرمندان معتقد در عرصه های مختلف هنری برای نخستین بار در استان مازندران تشکیل شد.

وی افزود: کانون بسیج هنرمندان در 19 شهرستان با 10 انجمن هنری در قالب نمایش ،شعر ،ادبیات داستانی،هنرهای تجسمی،فیلم،تعزیه،صنایع دستی ،خوشنویسی و عکس آغاز به کار کرده است.

مسئول بسیج هنرمندان سپاه کربلای مازندران با اعلام این خبر ،هدف از تشکیل این انجمن ها را جذب هنرمندان انقلابی و ساماندهی آنان و همچنین بازگویی اهداف سازمان برشمرد.

وی جذب یکهزارو 800 نفر از جامعه هدف را از جمله اهداف این سازمان اعلام کرد و افزود: تاکنون5 هزار نفر جذب این سازمان شدند که از این تعداد سه هزار نفر بسیج فعال ،دو هزارو 900 نفر عادی و صد نفر هم عضو کادر هستند.

هراسانی از برگزاری جشنواره شعر در دهه اول محرم در سالجاری اشاره کرد و گفت: این جشنواره با عنوان سوگواره عاشورایی در شهرستان نکا برگزار می شود که در پایان از 10 نفر برگزیده این جشنواره تجلیل می شود.

وی جشنواره شعر بومی و مازندرانی را از دیگر جشنواره های این سازمان عنوان کرد و افزود: اختتامیه این جشنواره در امام زاده عبدالحق زیراب برگزار می شود.

هراسانی جشنواره شعر با موضوع دهه فجر را از دیگر برنامه های سازمان بسیج هنرمندان نام برد و افزود: اختتامیه این جشنواره نیز در شهرستان نور برگزار می شود.

وی از برگزاری جشنواره نمایش بچه های محله خبر دادو گفت: هدف از برگزاری این جشنواره شناسایی و جذب هنرمندان بسیجی با تاکیدبر حضور موثر هنرمندان و علاقمندان در پایگاه های مقاومت بسیج محلات و مناطق با هدایت و نظارت استادان راهنما و حمایت از تولید و اجرای نمایش و پرهیز از آثار تکراری و عاریتی با تکیه بر توان هنرمندان بسیجی است.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان مازندران به مشارکت این سازمان با ستادهماهنگی و نظارت برکانون های فرهنگی و هنری مساجد استان جهت برگزاری جشنواره استانی تئاتر بچه های محله اشاره کرد و عنوان داشت: تلاش داریم با بکارگیری ظرفیت هنرمندان مسجدی و عضو کانون های بسیج شاهد تولید آثار فاخر در رشته تئاتر باشیم.

هراسانی ادامه داد: سبک زندگی ایرانی اسلامی ویژه مازندران با موضوع تولید و اشتغال از جمله برنامه ای دیگر این سازمان است که در قالب ارسال عکس برگزار می شود که هنرمندان می توانند تا پایان شهریور آثار خود را به جشنواره ارسال کنند.

وی ادامه داد:  عکس های رسیده به فراخوان در شش ماهه دوم سال در قالب نمایشگاهی در معرض دید علاقه مندان قرار می گیرد و به صورت کتاب هم چاپ می شود.

هراسانی با اشاره به اینکه برای ایده پردازی و ایده گیری هنرمندان عضو هم برنامه داریم، گفت: بیستم تیرماه سال جاری بازدید علمی به نیروگاه شهید سلیمی نکاء  برای هنرمندان رشته های ادبیات داستانی، عکس و فیلم  به منظور ایده گیری و ایده پردازی از موضوع حمله هوایی رژیم بعثی به نیروگاه تدارک دیده شده است که تاکنون 50 هنرمند رشته های یاد شده برای شرکت اعلام آمادگی کردند.

هراسانی با یادآوری 110 شهید هنرمند استان مازندران ادامه داد: شهید مصطفی ربیع نتاج به عنوان شهید شاخص از شهرستان فریدونکنار معرفی شد.

مسئول بسیج هنرمندان سپاه کربلای مازندران از اعزام هنرمندان به اردوی جهادی در نقاط محروم استان خبر داد و اظهار داشت : ارائه هنرهای دستی از قبیل خوشنویسی، هنرهای تجسمی ، نقاشی  و ادبیات داستانی از جمله برنامه های این اردو به شما می آید.

هراسانی، با اعلام اینکه  ما در استان مازندران هنوز گفتمان هنر در تزاز انقلاب را در ادارات نداریم، افزود: بنا داریم این گفتمان در تراز انقلاب ایجاد شود تا متولیان هنر استان  گفتمان تراز انقلاب را معرفی کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز