خبرگزاری کار ایران

حذف وعده غذایی «ناهار» یکی از رموز سلامتی !

asdasd
کد خبر : ۵۰۸۱۹۶

یک دستیار تخصصی طب سنتی با بیان اینکه در باور طب سنتی در طول روز خورشید مواد را از عمق بدن به سطح می‌آورد و هضم در طول روز ضعیف است, گفت: به همین خاطر ایده‌آل این است که وعده غذا فقط صبح و شام باشد.

روح‌الله شعرا درباره وعده غذایی ناهار اظهار کرد: در باور طب سنتی در طول روز خورشید مواد را از عمق بدن به سطح می‌آورد، به همین دلیل هضم در طول روز ضعیف است, این باعث توقف بیش از حد غذا در لوله گوارشی و افزایش شانس فساد آن می‌شود که این امر مادر همه بیماریها است.

وعده غذایی فقط صبح و شام

وی متذکر شد: به همین خاطر ایده‌آل این است که وعده غذا فقط صبح و شام باشد اما اگر نشد لااقل وعده ناهار باید غذا سبک باشد مثل نان و خورشت‌های بدون سیب‌زمینی، آب میوه، کباب پرندگان سفیدگوشت و زرده تخم‌مرغ عسلی و از مصرف غذاهای سنگین مثل برنج، کباب گوشت قرمز، ماهی و سیب‌زمینی اجتناب شود.

این دستیار تخصصی طب سنتی ایران یادآور شد: کسی که در وعده ناهار، غذای سنگین مصرف کند، شب تا دیروقت قادر به صرف شام نیست و صرف دیرهنگام شام منجر به بیخوابی شبانه می‌شود.

شعرا تصریح کرد: دیر خوابیدن منجر به خستگی صبحگاهی و صرف دیرهنگام شام منجر به بی‌اشتهایی به صبحانه می‌شود و همه مشکلات از مصرف غذای سنگین در وعده ناهار شروع می‌شود.

 منبع: تسنیم

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز