خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی:

دو کنسرسیوم برای اپراتوری بندر شهید رجایی انتخاب شد/ فاز اول بندر چابهار آماده افتتاح

asdasd
کد خبر : ۵۰۸۱۷۱

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه فاز اول بندر شهید بهشتی ر چابهار آماده افتتاح است، گفت: دو کنسرسیوم برای اپراتوری ترمینال های 1 و 2 بندر شهید رجایی آماده افتتاح است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا ، محمد سعیدنژاد، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در مراسم روز جهانی دریانورد در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌ باید از‌ ظرفیت‌های تجاری و اقتصادی دریا بهره ببریم و دریا نیازمند سند توسعه است.

وی با بیان اینکه ‌ضروری است سیاست‌های توسعه دریامحور در کشور مورد توجه قرار بگیرد، گفت:  اقتدار ما در دریا یکی از شاخص‌های اصلی حضور ما در دریا است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در دوران پس از تحریم، بخش زیادی از شناورهای ایرانی به پرچم ایران مزین شدند، گفت: امیدواریم بقیه شناورهای ایرانی نیز این موضوع را دستورکار قرار دهند و تحت پرچم جمهوری اسلامی ایران باشند.

سعید نژاد با اشاره به آخرین وضعیت مناقصه انتخاب اپراتور بندر شهید رجایی گفت:  دو شرکت ایرانی ـ خارجی در قالب دو کنسرسیوم انتخاب شدند که این انتخاب براساس ارزیابی کیفی بوده است و این اپراتورها برای ترمینال‌های شماره یک و دو بندر شهید رجایی هستند. همچنین تجهیزات مورد نیاز بندر شهید رجایی به این بندر وارد شده است.

وی  با بیان اینکه فاز اول بندر چابهار آماده افتتاح رسمی است، اظهار داشت: به دلیل آنکه این فاز با حضور مسئولان اول دولت افتتاح خواهد شد، پیش‌بینی می‌کنیم که افتتاح آن به بعد از مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری و تحلیف موکول شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز