خبرگزاری کار ایران

رئیس کنفدراسیون صادرات در گفت‌وگو با ایلنا:

روند صادرات به قطر رو به رشد است/ به شرایط برابر بانکی با ترکیه نیاز داریم

asdasd
کد خبر : ۵۰۷۹۶۰

لاهوتی گفت: قطر یک بازار خاص و لوکس است و باید در آنجا کاملا حرفه‌ای رفتار کنیم تا بتوانیم خودمان را با توجه به خلاء پیش آمده تثبیت کنیم.

رئیس کنفدارسیون صادرات ایران در گفت‌‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص آخرین تحولات در صادرات اجناس کشورمان به قطر  اظهار داشت: در بخش میوه و تره بار شاهد افزایش صادارت بودیم  و این روند  همچنان ادامه دارد.

 لاهوتی ادامه داد: در صادرات سایر اقلام نیز پیشرفت داشته‌ایم و مذاکرات خوبی در حال انجام است. انتظار داریم در شاخص تراز تجاری امسال کشورمان با قطر شاهد تغییر چشمگیری باشیم

 وی ادامه داد: اما اگر بخواهیم این روند رو به رشد ادامه پیدا کند باید زمینه های لازم را فراهم کنیم تا از دیگر رقبا عقب نمانیم. قطر یک بازار خاص و لوکس است و باید در آنجا کاملا حرفه‌ای رفتار کنیم تا بتوانیم خودمان را با توجه به خلاء پیش آمده تثبیت کنیم.

لاهوتی تصریح کرد: مشکلات بانکی هنوز پا بر جا است. ایجاد شرایط برابر بانکی با رقبا مخصوصا ترکیه از بدیهی ترین نیازهایی است که دولت می تواند آنرا  برای فعالان اقتصادی فراهم کند.

 وی ادامه داد: کشتیرانی امروز نمی تواند پاسخگوی نیاز صادر کنندگان ما باشد و همین امر سبب شده که صاحبان لنج ها قیمت حمل کالا به قطر را چند برابر اعلام کنند که همین امر سبب شده قیمت تمام شده کالا بالاتر رود. این درحالی است که ما در قطر درگیر رقابت تنگاتنگی هستیم و برای حل این مشکل راهی به جز تجهیز ناوگان دریایی وجود ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز