خبرگزاری کار ایران

سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد:

افزایش 14 درصدی مرگ‌های ناشی از حوادث کار در ایران

asdasd
کد خبر : ۵۰۶۶۶

در ده ماهه امسال یك هزار و497 مرد و 20 زن بر اثر حوادث ناشی از كارجان خود را از دست داده اند /در 10 سال گذشته، كمترین میزان مرگ ناشی از حوادث كار با 461 فوتی در سال 1381 و بیشترین این آمار با یك هزار و 508 فوتی در سال 1390 گزارش شده‌است.

ایلنا- سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد،در ده ماهه سال جاری یكهزار و 517 نفر در كشور بر اثر حوادث ناشی از كار جان خود را از دست دادند، این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل كه تعداد متوفیات حوادث كار یكهزار و 331 نفر بود، 14 درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایلنا از رشت و به نقل از  روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پزشكی قانونی كشور، در ده ماهه امسال یك هزار و 497 مرد و 20 زن بر اثر حوادث ناشی از كار جان خود را از دست داده اند این در حالی است كه تعداد مردان فوت شده به دلیل حوادث كار در مدت مشابه سال قبل یكهزار و 313 نفر و تعداد زنان فوت شده 18 نفر بود.

بر اساس این گزارش در ده ماهه امسال استان‌های تهران با 207، اصفهان با 125 و خراسان رضوی با 94 فوتی بیشترین و استان‌های خراسان جنوبی با پنج، چهارمحال و بختیاری با هفت و زنجان و كهگیلویه و بویراحمد هر كدام با 10 فوتی كمترین مرگ حوادث ناشی از كار را داشته‌اند.

یادآور می شود، در 10 سال گذشته، كمترین میزان مرگ ناشی از حوادث كار با 461 فوتی در سال 1381 و بیشترین این آمار با یك هزار و 508 فوتی در سال 1390 گزارش شده‌است.

طبق این گزارش،لازم به ذكر است مرگ ناشی از حوادث كار طی یك دهه گذشته تنها در سال 1388 با كاهش 17.4 درصدی مواجه بوده و در باقی موارد با افزایش این آمار مواجه بودیم.)

همچنین بر اساس آمارهای موجود به طور معمول به ترتیب سقوط از بلندی، اصابت اجسام سخت، برق‌گرفتگی، سوختگی و كمبود اكسیژن بیشترین دلایل مرگ بر اثر حوادث كار هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز