خبرگزاری کار ایران

بررسی بحران ریزگردها در نشست فائو

asdasd
کد خبر : ۵۰۶۵۹۳

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در این دوره از نشست فائو با توجه به مسایل جهان امروز، مانند تغییرات اقلیمی و مسایل مربوط به ریزگردها در دستور کاری و در صحبت های ما قرار دارد.

به گزارش ایلنا، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی جمهوری اسلامی ایران که از فردا دوشنبه در اجلاس بین المللی فائو با حضور وزاری کشاورزی و برخی سران دولت ها در مقر فائو در رم شرکت می کند، پس از ورود به رم اظهار کرد: این چهلمین نشست بین المللی فائو است که با حضور وزرای کشاورزی و برخی سران کشورها برگزار می شود. در این دوره با توجه به مسایل جهان امروز، مانند تغییرات اقلیمی و مسایل مربوط به ریزگردها در دستور کاری و در صحبت های ما قرار دارد.

وی افزود: در چند سال اخیر بیش از 14 پروژه ملی و منطقه ای با سازمان فائو در زمینه های فنی توسعه کشاورزی امضا کردیم که در حال انجام هستند. ما در هفته گذشته با هلند میزبان یک سمینار در باره مدیریت خشکسالی با شرکت 120 کشور جهان بودیم که گزارش مربوط به آن را در این سمینارارایه خواهیم داد.

حجتی عنوان کرد: با توجه به ظرفیت های کارشناسی و فنی که در فائو وجود دارد، ما نیز همکاری های فنی خود را در حاشیه این نشست دنبال می کنیم و یک نشست با مسئول کشاورزی اتحادیه اروپا خواهیم داشت .

وی تاکید کرد: در سفر به رم یک سری بازدیدها نیز در رابطه با واحد های تولیدی و احتمالا تجاری برای مبادلات کالا بویژه در خصوص صادرات خشکبار بخصوص به ایتالیا که یکی از اهداف صادرات خشکبار ما بوده، خواهیم داشت.

لازم به ذکر است؛ چهلمین دوره از اجلاس بین المللی فائو تا روز شنبه 8 ژوئن (17 تیر) ادامه خواهد داشت و در جریان آن اعضای شورای فائو و رئیس جدید شورای مستقل این سازمان (ICC) نیز انتخاب خواهند شد.

کنفرانس بین المللی سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد مهمترین نشست تصمیم گیری این سازمان است که هر دو سال یک بار با حضور وزیران کشاورزی و برخی از روسای جمهور و سایر مقام های 194 کشور عضو فائو برگزار می شود.

شرکت کنندگان در این کنفرانس درباره موضوعات مهم منطقه ‌ای، اوضاع تغذیه و کشاورزی، مدیریت خشکسالی و کمبود آب، کشاورزی خانوادگی و کاهش ضایعات محصولات کشاورزی و غذایی به بحث و گفت و گو می پردازند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز