خبرگزاری کار ایران

قهرمان رشته حرکات نمایشی با دوچرخه:

مردم از تماشای حرکات نمایشی با دوچرخه و موتور دلهره نداشته باشند

قهرمان رشته حرکات نمایشی با دوچرخه گفت: انجام حرکات نمایشی با تمرینات قبلی و کاملا با برنامه‌ریزی و رعایت جوانب صورت می‌گیرد و جای نگرانی برای افرادی که این حرکات را انجام می‌دهند وجود ندارد، مردم نباید از مشاهده حرکات نمایشی با موتور و دوجرخه دلهره داشته باشند.

به گزارش ایلنا، مرتضی نصیرزاده که با برخی از انواع دوچرخه مانند دوچرخه تریال، بی‌ ام ایکس و دوچرخه کوهستان حرکات نمایشی انجام می‌دهد ابراز کرد: حدود 12 سال است که به صورت حرفه‌ای و هدفدار با دوچرخه حرکات نمایشی انجام می‌دهم، قبل از آن هم دوچرخه‌سواری انجام ‌می‌دادم ولی بعدا که با این رشته آشنا شدم و به آن علاقه‌مند شدم به یادگرفتن و انجام حرکات نمایشی با دوچرخه پرداختم.

وی افزود: حدودا از پنج سال پیش با برنامه‌تر و مرتب‌تر به معرفی این رشته و شرکت در مسابقات کوچکی که در این زمینه برگزار می‌شود پرداختیم؛ گروه تاپ‌رایدر که تشکیل شد معرفی حرکات نمایشی به مردم به صورت گسترده‌تر دنبال می‌شود.

این ورزشکار ادامه داد: نخستین همکاری رسمی که با گروه تاپ‍رایدر داشتم نوروز 95 در کیش و با همکاری مطنقه آزاد کیش انجام شد که اتفاقا با استقبال مردم نیز روبرو شد؛ برنامه بعدی که با تاپ‌رایدر داشتم نوروز 96 در شیراز بود و آن‌جا هم با استقبال مردم رو به رو شدیم.

نصیری عنوان کرد: دزفول معروف است به شهری که موتورسوار زیاد دارد و برنامه‌های این چنینی در آ‌ن جا موفق بوده است به همین سبب در برنامه بعدی همراه با گروه تاپ‌رایدر به دزفول سفر کردیم و به عنایت خداوند و تلاش اعضای گروه در دزفول نیز برنامه موفقی داشتیم.

وی با بیان اینکه افرادی که در گروه حرکات نمایشی فعالیت می‌کنند تنها به دلیل علاقه و مباحث ورزشی به پیگیری این رشته می‌پردازند و به عنوان شغل به آن نگاه نمی‌کنند ادامه داد: در برنامه بعدی همراه با تاپ‌رایدر به چهارمحال رفتیم و آن‌ جا هم استقبال خوبی از جانب مردم صورت گرفت البته در تمام اجراها جمعیت افراد مسن بین تماشاگرها کم است که گمان می‌کنم دلیل آن این است که هیجانات ناشی از انجام برخی حرکات نمایشی توسط اعضای گروه برای آن‌ها دلهره ایجاد می‌کند به همین سبب استقبال کمی از سوی افراد مسن صورت می‌گیرد، گرچه انجام حرکات نمایشی کاملا با برنامه‌ریزی، با تمرینات قبلی و رعایت جوانب صورت می‌گیرد و جای نگرانی برای افرادی که این حرکات را انجام می‌دهند وجود ندارد.

این ورزشکار بیان کرد: مقام‌های زیادی در فستیوال امارات در دوبی، گوانگجو پکن، ایران و همچنین فستیوال‌هایی که در چندین نقطه از ترکیه تاکنون برگزار شده است کسب کرده‌ام ولی فعالیتم در این رشته تنها به دلیل علاقه بوده است نه کسب مقام، مدال و ... .

کد خبر : ۵۰۶۵۵۰