خبرگزاری کار ایران

جلیلی در دیدار با رییس‌جمهور آذربایجان:

همکاری‌های امنیتی میان ایران و آذربایجان امنیت منطقه را تضمین خواهد کرد

asdasd
کد خبر : ۵۰۶۳۷

ایران و آذربایجان اجازه نمی‌دهند که همکاری‌های دو کشور تحت تاثیر کشورهای فرامنطقه‌ای قرار گیرد.

ایلنا: سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی صبح امروز (یک شنبه) در سفر به جمهوری آذربایجان با الهام علی‌اف، رییس‌جمهور این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا،  سعید جلیلی در این دیدار روابط تاریخی و سابقه برادری میان ایران و آذربایجان را بستری مناسب برای ارتقای همکاری‌های امنیتی میان دو کشور دانست.

جلیلی تاکید کرد: همکاری‌های امنیتی میان ایران و آذربایجان منافع همه کشورهای منطقه و تامین امنیت منطقه را تضمین خواهد کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود: ایران و آذربایجان اجازه نمی‌دهند که همکاری‌های دو کشور تحت تاثیر کشورهای فرامنطقه‌ای قرار گیرد.

نماینده مقام معظم رهبری سابقه تاریخی همکاری‌های دو کشور و عمق تعاملات همه جانبه ایران و آذربایجان را موجب ایجاد شرایطی دانست که باعث می‌شود دخالت بیگانگان در منطقه پدیدار نشود.

سعید جلیلی با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های مشترک ایران و آذربایجان، ‌ ثبات پایدار منطقه را عامل تضمین پیشرفت دو کشور دانست.

همچنین در این دیدار حیدرعلی اف، رییس‌جمهور آذربایجان با اشاره به تشدید اسلام‌ستیزی، خواستار اتحاد بیشتر جهان اسلام شد.

علی‌اف ضمن حمایت از برنامه صلح‌آمیز هسته‌یی ایران تصریح کرد: من در سال ۲۰۰۶ در آمریکا نیز حمایت خود از برنامه هسته‌یی ایران را اعلام کرده و از این پس نیز حمایت خواهم کرد.

رییس‌جمهور آذربایجان همچنین خواستار توسعه مناسبات و همکاری‌ها در تمامی عرصه‌ها در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، امنیتی و منطقه‌ای شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز