خبرگزاری کار ایران

فرمانده قروه مطرح کرد:

مدیریت مصرف صحیح آب نیازمند مشارکت همگانی است

asdasd
کد خبر : ۵۰۶۳۴۲

فرماندار قروه با اشاره به اینکه یکی از دغدغه های اصلی مردم بحث آب شرب است گفت: مدیریت مصرف صحیح آب نیازمند مشارکت همگانی است که این امر نیازمند توزیع عادلانه با توجه به منابع و اعتبارات در شهرستان است.

به گزارش ایلنا، پرویز کولانی در آیین تودیع و معارفه رئیس آب و فاضلاب شهری افزود: با توجه به قدمت شبکه آب برخی از محلات شهرستان دچار فرسودگی شبکه و باعث از دست رفتن پرت آب می شود و این امر نیازمند اصلاح شبکه آب است.

وی از مردم خواست با مدیریت در مصرف آب و صرفه جویی، از مصرف بی رویه و غیر ضروری آب خودداری کنند.

کولانی تاکید کرد: با توجه به اینکه منابع آب محدود و استحصال و بهره برداری از آن زمان بر و هزینه بر است مدیریت آب در این زمینه نقش بسزایی دارد.

وی افزود: یکی از انتظارات  مردم  انتقال آب از سد قوچم و آزاد به شهرستان قروه است که این امر در دست اقدام است و با تسریع عملیات اجرایی آن مشکل آب شهرستان مرتفع می شود.

رئیس سابق آب و فاضلاب شهری در این آئین گفت: برداشت بی رویه چاه های کشاورزی مجاز و غیر مجاز و کاهش بارندگی سبب افت شدید سطح آب های زیرزمینی شده است.

منصور دولتی افزود: حل مشکل آب سالیانه نیازمند افزایش حداقل 50 لیتر بر ثانیه به حجم آب تولیدی دارد که در مدت سه سال شروع 12 حلقه چاه حفر و تجهیز و 9 حلقه چاه با دبی تقریبی حداقل 100 لیتر بر ثانیه اقدام شده است.

وی از وارد مدار کردن منبع هزار و 700 متر مکعبی قلعه که باعث برطرف نمودن مشکل فشار آب نواحی مرتفع قلعه و برخی از نقاط شهر قروه خبر داد و گفت: رفع مشکل کم آبی قلعه در سال گذشته اجراء شده و در سال 96 در دست اقدام است.

وی افزود: بیش از چهار کیلومتر شبکه فاضلاب با همکاری شورای شهر و شهردار قروه در قلعه و اتصال شبکه مربوط به شبکه فاضلاب شهری قلعه احداث شده است و بیش از 400 رشته اشتراک فاضلاب در قلعه فروش و واگذاری شده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز